کد خبر: 515426
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
 مهر: رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه محمد مرسی در سفر رئیس جمهور کشورمان به مصر پیشنهادی درباره بحران سوریه ارائه کرد و قرار بود ایران پاسخ این پیشنهاد را مطرح کند و همچنین اینکه وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه سوریه نیز تاکید کرد که درباره این موضوع گفتگو کرده اند و اینکه آیا ایران پاسخ پیشنهاد مرسی را داده است و جزئیات این پیشنهاد چه بوده، گفت: بله ما پیشنهاد را بررسی و پاسخ آن را داده ایم.
 
وی گفت: قرار بوده است پاسخ را به مصر بدهیم که داده ایم.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص مذاکرات ایران و 1+5 در قزاقستان و گام های مثبت غربی ها گفت: بحث مذاکراتی که بین نمایندگان کشورمان و 1+5 در آلماتی برگزار شد با فضای مثبت جدیدی روبرو بود.
 
وی افزود: همان طور که قبلا بارها تاکید کرده بودیم راه حل موفق بودن مذاکرات باید رویکرد منطقی توسط 1+5 باشد تا در چارچوبی که حقوق ملت ما محترم شمرده شود و نسبت به رفع نگرانی های طرف مقابل نیز به صورت متقابل اقداماتی صورت گیرد، دیده شود.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در نشست آلماتی فضایی ایجاد شده که در صورت تداوم و تکمیل نوع ورود به بحث مذاکرات می تواند آینده ای قابل قبول را برای تفاهم بین طرفین ترسیم کند.
 
وی گفت: ورود کشورهای 1+5 به مذاکرات با تغییراتی که در مورد فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان به همراه داشت درست است که کاملا در جهت خواسته های جمهوری اسلامی ایران قرار ندارد اما می تواند در آن جهت حرکت کند.
 
به گفته مهمانپرست در ادامه تصمیمات رسیدن به تفاهم کامل تر شده و چشم انداز روشنی را به دنبال خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: این مسئله بستگی به نوع ادامه کار و رویکرد منطقی که باید بر فضای مذاکرات حاکم باشد و همچنین گام هایی که طرفین باید به صورت همزمان و هم وزن بردارند، دارد.
 
وی گفت: از ابتدا اعلام کرده بودیم این مسئله می تواند به سرعت حل شود . تنها موضوعی که باید در دستور کار قرار گیرد شناختن حق فعالیت های صلح آمیز کشور ما و احترام به این حقوق در چارچوب بین المللی است و ما در مقابل آماده مذاکرات جدی و رفع نگرانی ها بر اساس توافق طرفین هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار