کد خبر: 513102
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳
مهر: محمد دامادی صبح پنجشنبه در همایش ملی اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات هتل سالاردره ساری افزود: هم اکنون چهار میلیون دانشجو در کشور وجود دارد و سالانه یک میلیون نفر به این تعداد افزوده می شود و فکری برای اشتغال این افراد به صورت هدفمند صورت نگرفته است.
 
وی اظهار داشت: زمانی می توانیم اقتصاد مقاومتی را به مفهوم واقعی کلمه در کشور اجرایی کنیم که بتوانیم در حوزه اشتغال و تولید گام های اساسی برداریم.
 
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری همایشهای متعدد در مورد اقتصاد مقاومتی در کشور، تصریح کرد: اگر همه این همایش ها بدون خروجی و نتیجه باشد به بیراهه رفتیم.
 
وی با بیان اینکه باید برای اشتغالزایی نسل آینده باید برنامه ریزی کرد، یادآور شد: متاسفانه هنوز آماری دقیق از میزان اشتغال ایجاد شده در کشور نداریم.
 
دامادی با اعلام اینکه یکسال از سرشماری عمومی کشور می گذرد ولی آماری دقیق از میزان اشتغال و بیکار در کشور نداریم، افزود:بر اساس آمارهای غیررسمی هم اکنون 500 هزار نفر به جمعیت شاغلان کشور کاسته شده و از 21 میلیون شاغل در سال 89 به 20.5 میلیون در سال 90 رسیده است.
 
وی با اعلام اینکه اقتصاد مقاومتی شناخت حوزه های فشار است، اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی می خواهیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
 
بروکراسی نفس گیر در ادارات
 
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز از تعدد بروکراسی نفس گیر در ادارات استان انتقاد کرد و گفت: این بروکراسی اداری، سرمایه گذاران را در مازندران خسته کرده است.
 
حجت الاسلام علی اکبر ناصری افزود: متاسفانه به واسطه تفکر غلط در ادارات استان، سرمایه گذاران از استان فرار می کنند.
 
وی با اعلام اینکه باید نقدینگی در کشور مدیریت و حمایت در جهت تولید کانالیزه شود، اظهار داشت: بحث ارز باید مدیریت شود و در وهله کنونی که کشور با مشکلات عدیده نقدینگی دست و پنجه نرم می کند لوازم بی مورد و کم استفاده نباید وارد کشور شود.
 
ناصری در ادامه از تلاش مجلس برای تقویت اقتصاد مقاومتی در کشور خبر داد و گفت: در این راستا طرح جامع حمایت از کسب و کار در مجلس در مرحله تدوین است.
 
همایش ملی اقتصاد مقاومتی تا عصر امروز ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار