کد خبر: 495935
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
آغاز پخش سريال جديد تركيه‌اي از شبكه ۳
يسنا پاكنهاد

پاييز سال ۹۰ بود كه شبكه «جم تي وي» در رقابت با ساير شبكه‌هاي فارسي زبان ماهواره‌اي، توانست با مبلغي هنگفت سريال تلويزيوني تركيه‌اي «عشق‌ممنوع» را كه به سفارش كانال «دي» تركيه توليد شده بود، بخرد. پخش اين سريال از تابستان سال گذشته باعث شد شبكه جم رونق بگيرد و اين شبكه در عرض چند ماه تعداد شبكه‌هاي خود را از دو شبكه به بيش از ۱۰ شبكه برساند. سريال، راوي خيانتي خانوادگي بود كه با گره‌هاي درامي متعدد توانسته بود بينندگان زيادي را همرا خود كند.
پرمخاطب‌شدن سريال «عشق ممنوع» باعث شد كه اين شبكه براي ساير ساعت‌هاي پخش خود هم سريال‌هاي تركيه‌اي خريداري كند.
ادامه اين روند پيامد ديگري هم داشت و سبب شد مخاطبان ايراني ديگر به داستان‌هاي سراسر خيانت تركيه‌اي عادت كنند و پاي ثابت ساير سريال‌هاي تركيه‌اي كه به آنتن شبكه‌هاي فارسي‌‌طلبان ماهواره مي‌رود، شوند.
شايد همين تغيير ذائقه باعث شده تلويزيون ما به جاي اينكه در تلاش براي بازگشت مخاطبان به سمت سريال‌هاي توليد داخل باشد، روش‌هاي شبكه‌هاي ماهواره‌اي را الگوي خود قرار دهد و خريد و پخش سريال تركيه‌اي را براي كنداكتور شبانه خود در نظر بگيرد.
سريال ۵۵دقيقه‌اي «قطره‌اي عبرت» كه از شنبه اين هفته روي آنتن شبكه سه رفته، در ۱۴۴ قسمت قرار است از اين به بعد شنبه تا پنج‌شنبه به جز چهارشنبه‌ها در ساعت ۱۹:۴۵ پخش شود. سريال ماجراي عدنان، مجري خبري شبكه‌اي پربيننده است كه از اتفاقات شهر گزارش تهيه مي‌كند. او به همراه همسر خود در شهري كوچك زندگي مي‌كند و روزي به اشتباه فريب افرادي را مي‌خورد كه در مقابل آزار و اذيت مردم خود را بي‌گناه جلوه مي‌دهند.
در ادامه داستان او نسبت به همسر باردار خود بي‌توجه مي‌شود و همسرش بر اثر خيانت عدنان جان خود و بچه‌اش را از دست مي‌دهد و. . . . نكته جالب توجه در خصوص سريال اين است كه عدنان نام شخصيت مرد سريال تركيه‌اي «عشق ممنوع» بود كه در سريال جديد سيما به رغم سريال ابتدايي، اوست كه به همسرش خيانت مي‌كند.
پرسشي كه در اين ميان مطرح مي‌شود، اين است كه تلويزيون به جاي توليد سريال‌هاي پر‌مخاطب و افزايش بينندگان چرا به دوبله سريال‌هاي تركيه‌اي و پخش آنها مي‌پردازد؟
از طرف ديگر حتي اگر سيما براي رقابت با شبكه‌هاي فارسي زبان ماهواره‌اي، دوبله و پخش سريال‌ها ترك را برنامه خود قرار داده، به دليل نبود مميزي و سانسور اين سريال‌ها در شبكه‌هاي آن‌ور آبي، باز هم اين شبكه‌ها ماهواره‌اي هستند كه پيروز ميدان مي‌شوند نه سيما.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار