کد خبر: 489140
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۰
از انتخابات غيرقانوني صيانت مي‌شود؟
شميم رضوان
انتخابات هيئت فوتبال استان فارس، اولين متخلف اين وادي است كه دقيقاً همان راهي را رفته كه وزارت ورزش در خصوص فدراسيون‌هاي ديگر رفته و البته با همان ترفند و شيوه !هرچند اين بار اداره ورزش و جوانان استان فارس براي جلوگيري از تخلفات صورت گرفته تلاش زيادي كرده، اما دست آخر دستش به جايي نرسيده تا انتخابات هيئت فوتبال استان فارس در فضايي نه چندان قانوني برگزار شود و اين مسئله، صلاحيت هيئت فوتبال و اين انتخابات و عاملان برگزار كننده آن را زير سؤال برد. 

هاشمي، معاون اداره كل ورزش و جوانان استان فارس، دلايل ادعاي اين اداره مبني بر غير قانوني بودن انتخابات هيئت فوتبال استان فارس را اين گونه بر شمرد: «اول اينكه نداشتن حكم سرپرستي هيئت فوتبال براي آيت‌الهي تخلف است، چراكه زمان رياست او در تاريخ ۳۱/۴/۹۱ به پايان رسيده و فدراسيون فوتبال حتي براي او حكم سرپرستي نيز صادر نكرده است. از طرفي ديگر از اين تاريخ هيئت فوتبال استان فارس نه سرپرست داشته و نه رئيس، بنا بر اين فعاليت آيت‌الهي غير قانوني بوده است. ضمن اينكه در مهلت يك هفته‌اي براي ثبت نام كانديدا‌ها در يكي از روزهاي هفته، تمام مسئولان هيئت فوتبال استان فارس در يكي از شهرستان‌ها اقدام به برگزاري جلسه كرده‌اند و بنابراين كسي نتوانسته در اين روز ثبت‌نام كند.» 

ضمن اينكه كمانه، مدير كل ورزش و جوانان استان فارس نيز به گونه‌اي با برگزاري اين انتخابات موافق نبود زيرا زماني كه سخنان خود را آغاز كرد از رئيس فدراسيون خواست تا زمان برگزاري انتخابات را تغيير دهد. كمانه عدم بررسي درست و نداشتن زمان لازم براي حضور افراد ديگر را مطرح كرد تا كفاشيان را راضي كند كه اين انتخابات بايد به زمان ديگري موكول شود اما كفاشيان كه گويا از نتيجه كار آگاهي داشت، اعلام كرد با زمان انتخابات مشكلي ندارد و اگر اعضا با آن مشكل دارند، مي‌توانند مسئله را به رأي بگذارند كه حاضران با نظر رئيس فدراسيون فوتبال همسو شدند و كمانه هم وقتي كه ديد درخواست او از جانب رئيس فدراسيون رد شد سالن برگزاري انتخابات را ترك كرد. 

اما كمانه دليل ترك جلسه را غير قانوني بودن آن اعلام مي‌كند:« از قبل به كفاشيان نامه داديم كه اين مجمع داراي اشكال است اما با اصرار زياد فدراسيون مجمع برگزار شد. حتي درخواست لغو مجمع را داديم ولي هرگز درخواست تحريم مجمع را نداديم. زماني كه ديدم مجمع شكل قانوني ندارد آن را ترك كردم و حتي به وزارت ورزش اين موضوع را اطلاع داديم.»
برگزاري انتخابات هيئت فوتبال فارس، در بين اعضاي اين مجمع دو دستگي ايجاد كرده بود. به طوري كه عده‌اي موافق آيت الهي، نامزد اين انتخابات و برگزاري آن بودند و آن را قانوني مي‌دانستند و عده‌اي در طرف مقابل قرار داشتند. 

مهم‌ترين مسئله اين بود كه براي قانوني بودن جلسه انتخاباتي بايد حداقل ۳۶ نفر از ۵۲ عضو مجمع در جلسه حضور مي‌داشتند كه اين انتخابات طبق گفته‌هاي دبير هيئت فوتبال فارس با حضور ۳۹ نفر برگزار شد. اين در حالي است كه سه نفر از اعضا گفته‌اند كه در لحظه رأي‌‌گيري در مجمع حضور نداشتند و تعداد اعضا در اين زمان كامل نبوده و ديگران به جاي اعضاي غايب رأي داده‌اند. كساني كه از سوي اين غايبان به عنوان نماينده معرفي نشده بودند. همچنين گفته مي‌شود جعفري مديرعامل باشگاه فجر سپاسي نيز دوبار رأي داده، يكبار به جاي خودش و يكبار هم به جاي ترابي يكي ديگر از اعضاي مجمع كه در هنگام رأي‌‌گيري نبوده است. هر چند او اين مسئله را رد مي‌كند: «كدام دو رأي‌؟ من منشي انتخابات بودم و يك رأي بيشتر ندادم. اداره كل ورزش و جوانان استان نمي‌خواست انتخابات در آن تاريخ برگزار شود. حتي از طرف آقاي كمانه با بعضي از هيئت‌ها تماس گرفته و تهديد كرده بودند كه انتخابات را برهم بزنند.» 

ترابي يكي از اعضاي شركت كننده در مجمع انتخابات هيئت فوتبال فارس در رابطه با رأيي كه از طرف وي در مجمع داده شد گفت: «من در مجمع بودم اما در رأي‌‌گيري شركت نكردم و به جلسه‌اي كه در اداره كل آموزش و پرورش بود رفتم و نماينده‌اي هم به جاي خودم معرفي نكردم.»
در حالي كه زكي‌پور، دبير هيئت فوتبال فارس مدعي است اعضاي غايب نماينده معرفي كرده بودند: «‌به‌رغم تلاشي كه انجام شد و به روساي هيئت‌ها ابلاغ كردند كه در مجمع حضور نيابند آن را برگزار كرديم، ترابي نماينده آموزش و پرورش كه مي‌گفتند رأي نداده نيز تا لحظه رأي‌‌گيري در مجمع حضور داشت. ما اساسنامه را مي‌دانيم و فراخوان برگزاري مجمع را در روزنامه داديم، در ضمن كفاشيان رئيس مجمع است و مي‌تواند مجمع را زودتراز ۴۵روز پس از آگهي فراخوان برگزار كند، حتي در نامه‌اي كه از طرف فدراسيون آمده تاريخ۸مهرماه براي برگزاري مجمع ذكر شده است. اعضايي كه در مجمع حاضر نبودند نماينده معرفي كردند و انتخابات كاملاً قانوني برگزار شد.» 

اما نظر براتي، كارشناس حقوقي فوتبال در خصوص اتفاقات رخ داده در انتخابات هيئت فوتبال فارس چيز ديگري است: «بلاتر هم نمي‌تواند تاريخ را تغيير دهد بايد دعوت نامه كتبي به اعضا ارسال شود وانتخابات هيئت فوتبال فارس وجاهت قانوني نداشت. حتي ماده ۶۱ اساس نامه فدراسيون مي‌گويد كسي كه عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال است نمي‌تواند در ركن قضايي فدراسيون كه كميته اخلاق است فعاليت كند چگونه آيت‌الهي در انتخابات هيئت فوتبال فارس شركت كرده است؟ حضور آيت الهي در انتخابات هيئت فوتبال فارس غير قانوني بود.»
و حال بايد ديد با اين ضد و نقيض گويي ها، آيت‌الهي همچنان به عنوان رئيس هيئت فوتبال استان فارس به كار خود ادامه مي‌دهد يا اين انتخابات بار ديگر و در فضايي سالم و به شكلي قانوني برگزار مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار