کد خبر: 462795
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۳
تركيب نهايي تيم ملي وزنه برداري براي مسابقات آسيايي مشخص شد
در حالي كه كمتر از چهار ماه تا مسابقات المپيك لندن باقي مانده است شور و هيجان در اردوهاي ورزشي روز به روز بيشتر مي‌شود. بازي‌هاي آسيايي كره جنوبي مهم‌ترين رويداد تا المپيك است و آزموني خوب براي ورزشكاران المپيكي به حساب مي‌آيد. پولاد مردان هم از جمله ورزشكاراني هستند كه به خط شده‌اند تا قبل از المپيك يك بار ديگر خود را در آسيا بيازمايند و حتي در ايام نوروز در اردو تمرين كردند تا درنهايت در آخرين ركورد شكني نفرات برگزيده براي حضور در قهرماني آسيا شناخته شوند و وزنه برداراني چون مجيد عسكري در ۶۲ كيلوگرم، سجاد بهروزي و مرتضي رضائيان در ۶۹ كيلوگرم، سهراب مرادي و كيانوش رستمي در ۸۵ كيلوگرم، نواب نصيرشلال در ۱۰۵ كيلوگرم و بهداد سليمي و سجاد انوشيرواني در ۱۰۵+ كيلوگرم به عنوان مسافران كره جنوبي معرفي شدند.
هر چند در اين ميان سيد مهدي پانزوان و بهادر مولايي كه ركوردهاي كمتري را نسبت به حريفان داشتند، شانس حضور در تركيب اصلي تيم ملي را از دست دادند. پانزوان در رقابت ۶۹ كيلويي‌ها بعد از سجاد بهروزي و مرتضي رضائيان در رده سوم ايستاد و مولايي هم در رقابت با بهداد سليمي و سجاد انوشيرواني پايين‌تر از حد انتظار ظاهر شد.
عملكرد درخشان برخي ملي پوشان وزنه برداري در جريان ركوردگيري، مسئولان و دوستداران ورزش را به درخشش پولادمردان ايران در رقابت‌هاي المپيك ۲۰۱۲ لندن اميدوارتر كرد. در اين ركوردگيري محمد علي آبادي، رئيس و بهرام افشارزاده، دبيركل كميته ملي المپيك از جمله ميهمانان ويژه بودند كه در كنار حسين رضازاده، رئيس و داراب رياحي دبير فدراسيون وزنه برداري نظارگر ركوردگيري‌ها بودند.
اولين ركوردشكن ركوردگيري تيم ملي مجيد عسكري بود كه در حركت دوضرب دسته ۶۲ كيلوگرم، وزنه ۱۶۶ كيلويي را بالاي سر برد.
بعد از عسكري نوبت به سجاد بهروزي رسيد. اين وزنه بردار شيرازي در حركت يك ضرب دسته ۶۹ كيلوگرم با مهار وزنه ۱۵۱، به ميزان يك كيلوگرم از ركورد ايران كه در اختيار پانزوان قرار دارد عبور كرد. بهروزي در دو ضرب نيز با مهار وزنه با ارزش ۱۸۰، ركورد مجموع خود را به ۳۳۱ رساند تا يك كيلوگرم از ركورد مجموع ايران بيشتر وزنه زده باشد. اين ركورد هم با ۳۳۰ كيلوگرم در اختيار پانزوان است.
در دسته ۸۵ كيلوگرم نيز، رقابت نزديك سهراب مرادي و كيانوش رستمي به ركوردشكني وزنه بردار اصفهاني در حركت دو ضرب انجاميد. مرادي با مهار وزنه ۲۱۶ كيلوگرم، هم يك كيلوگرم بيشتر از ركورد المپيك وزنه زد و هم از ركورد ۲۱۵ كيلوگرمي شاهين نصيري نيا پس از ۱۳ سال رسيد.
البته چهره درخشان ركوردگيري تيم ملي سعيد محمدپور بود كه به تنهايي از يك ركورد المپيك، چهار ركورد آسيا، دو ركورد بزرگسالان ايران و سه ركورد جوانان ايران گذشت.
مدال طلاي المپيك را مي‌گيرم
بهداد سليمي پس از مراسم ركوردگيري در جريان اردوي تيم ملي وزنه‌برداري در خصوص ركوردگيري انجام شده مي‌گويد: ركوردگيري در شرايط خوبي برگزار شد و توانستم وزنه‌هايي كه در تمرينات زده بودم را در اين رقابت كه به صورت رسمي برگزار شد تكرار كنم. در مجموع شرايط نسبتاً راضي كننده بود.
قوي‌ترين مرد جهان با بيان اينكه در رقابت‌هاي قهرماني آسيا ۲۰۱۲ كره‌جنوبي قطعا مدال طلا را خواهد گرفت گفت: در المپيك هم انشالله با كمك خدا و دعاي خير مردم مدال طلا را كسب خواهم كرد. قول ركوردشكني را نمي‌دهم اما با توجه به زحمات زيادي كه در براي حضور موفق در المپيك كشيده‌ام در لندن تمام سعي و تلاش خود را اول براي كسب مدال طلا و بعد براي ركورد شكني انجام مي‌دهم تا افتخاري ديگر براي كشورم به دست آورم.
وزنه برداري بهترين تيم در المپيك باشد
دبيركل كميته ملي المپيك پس از بازديد از اردوي تيم ملي و بررسي آخرين شرايط جسماني ملي پوشان مي‌گويد: انتظار دارم وزنه برداري ايران در المپيك ۲۰۱۲ لندن شگفتي بيافريند و بهترين تيم كاروان ورزشي كشورمان لقب بگيرد. در حال حاضر انتظارات از اين تيم بسيار بالاست و ما هم اعتقاد زيادي به اين تيم داريم تا با كسب مدال‌هاي خوش‌رنگ بار ديگر در المپيك بدرخشد.
افشارزاده با اشاره به روزشمار بازي‌هاي المپيك و زمان ۱۳۰ روزه‌اي كه تا آغاز رقابت‌هاي وزنه برداري المپيك باقي مانده است، اضافه كرد: من انتظار دارم وزنه برداري ايران در المپيك ۲۰۱۲ لندن پرچم كشورمان را با سربلندي به اهتزاز در آورد و مدال بگيرد. البته در كشتي آزاد، كشتي فرنگي، تكواندو و حتي دووميداني هم به كسب مدال اميدواريم اما در وزنه برداري، با توجه به اينكه يك رشته ركوردي است و اشتباهات داوري و قرعه تاثير چنداني در عملكرد وزنه برداران ندارد، انتظارات كمي بالاتر است.
پاداش كميته ملي المپيك به پولادمردان
رئيس فدراسيون وزنه‌برداري در مراسم ركوردگيري مي‌گويد: اميدوارم وزنه‌برداري بتواند در المپيك لندن براي ايران افتخارآفريني كند چراكه با ركورد‌گيري هايي كه در تمرينات و اردو‌ها به دست آمده ملي پوشان نشان دادند كه لياقت مدال المپيك را دارند.
حسين رضازاده و بهرام افشارزاده به همراه هاشمي‌طبا، رئيس سابق كميته ملي المپيك در جمع ملي‌پوشان حاضر شده بود در جهت تقويت روحيه حقوق اسفندماه ملي‌پوشان و پاداش كميته ملي المپيك را به ملي‌پوشان اهدا كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار