کد خبر: 453985
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶
استاد حوزه و دانشگاه اردبیل:
استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: حقانیت عید غدیر اثبات امام محور بودن جامعه است تا همه بدانند جامعه بدون رهبری صادق در خطر به بیراهه رفتن است.
به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، رسول نصیری در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های عید غدیر در اردبیل اظهار داشت: در حج‌الوداع خداوند متعال به رسول و نبی خود ابلاغ کرد که باید در بین آحاد امت اسلامی جانشین خود را معرفی کند تا رسالت او تکمیل شود که این خود بیانگر نزدیکی و ارتباط نبوت با امامت است.
وی تمام ارکان اسلامی را متکی و وابسته به حفظ اصالت رهبری جامعه برشمرد و گفت: اگر بعدها اختلافی نیز به وجود آمد همگی مربوط به شیطنت‌هایی است که عده‌ای دوست ندارند وحدت امت اسلامی را زیر چتر امامت صالح و شایسته ببینند.
نصیری با یادآوری اینکه عید غدیر پرچم برافراشته حقانیت اسلام در طی تاریخ است افزود: اگر بعد از حادثه غدیر عده‌ای خواص بی‌بصیرت زمینه خانه‌نشینی حضرت علی (ع) را فراهم کردند همگی ناشی از کج اندیشی امتی بود که با مفهوم امامت آشنا نشده و با سپردن مسئولیت به شایسته‌ترین انسان‌ها داشته‌ها و ظواهر خود را در معرض خطر می‌دیدند.
وی ادامه داد: اگر مفهوم عید قربان امتحان پس دادن و تقرب جستن به خداست که حضرت ابراهیم (ع)‌ با شجاعت و رفع تعلقات دنیوی به آن موفق شد اصالت غدیر نیز تکیه امت اسلامی به رهبری صالح و عادل است تا بتوانند از دام شیطان و تعلقات امروزی رهایی پیدا کرده و به سمت نور و رحمت حرکت کنند.
این کارشناس مذهبی در ادامه سخنان خود با بیان روایات و احادیثی از ائمه اطهار (ع) در باب جایگاه عید غدیر بیان داشت: در بسیاری از کتب روایی که اهل سنت نیز آن را تایید می‌کنند جبرئیل در ۱۸ ذیحجه بر نبی خدا نازل شد و به او امر کرد که خداوند متعال منطقه خم را برای تکمیل رسالت و ابلاغ پیام اسلام به امت اسلامی انتخاب کرده تا رسالت عظیم تکمیل شده و به سرانجام برسد.
وی با بیان اینکه بسیاری از حاضران در حادثه غدیر نیز حقانیت سخن پیامبر و ابلاغ و امر الهی را بیان می‌کنند اما همچنان عده‌ای معاند سعی می‌کنند معنای امام و پیشوا را از اصالت این پیام جدا کرده و به آن خدشه وارد کنند.
به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود دشمنان اسلام را در حقیقت معاندان غدیر توصیف کرد و ابراز داشت: اگر امروز دشمنان نظام اسلامی ما با ولایت و سرپرستی امت اسلامی عناد دارند ناشی از عناد تاریخی است که در آن مقطع عده‌ای کج اندیش اجازه ندادند حضرت علی (ع) در منصب امامت هدایت جامعه را عهده‌دار شود.
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما همه امروز وظیفه داریم بسیاری از حقایق غدیر را تبیین و تشریح کنیم و از این عید بزرگ که مختص شیعه هم نیست و عید تمام امت اسلامی است به عنوان عید ولایت، رهبری، انسانیت، اتمام نعمت الهی یاد کرده و بر این عهد وفادار باشیم.
انتهای پیام/
ـــــــــــــــــــــــــ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار