کد خبر: 403750
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۱
به گزارش ایسنا، سرهنگ صادقی، رییس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در توضیح این خبر، اظهار کرد: در پی چندین شکایت از طلافروشان مشهدی مبنی بر اینکه سه نفر به بهانه خرید یکصد سکه طلا به مغازه‌ آنها مراجعه که پس از توافق برای قیمت، قرار شد مبلغ را از طریق چک بانکی به طلافروش ارائه کنند و با این شگرد مبالغی هنگفتی کلاهبرداری و متواری شدند، اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی مسوول رسیدگی به پرونده شدند.
وی گفت: مالباختگان اظهار داشتند که متهمان با فریب کاری گفتند که به دلیل مبلغ بالایی که در ازای طلاها باید به شما بدهیم، آن را از طریق چک بانکی به حساب شما واریز کنیم و هنگامی که قصد داشتیم مبلغ را به حساب خود واریز کنیم ، متوجه جعلی بودن چک‌ها شدیم.
صادقی افزود: با احراز جعلی بودن چک‌هایی که با مهارت‌ بسیار بالایی جعل شده بودند، کارآگاهان متوجه شدند با یک باند حرفه‌ای جعل روبرو هستند، لذا از آنجایی که احتمال ارتکاب دوباره کلاهبرداری از سوی متهمان متصور بود با دادن آموزش‌های لازم به طلافروشان، هنگامی که دو نفر از آنها قصد ارتکاب دوباره کلاهبرداری را داشتند با اطلاع به موقع طلافروش دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.
وی گفت: متهمان به نام‌های «حامد ــ ح» و «نیما ــ الف» در بازجویی قصد انکار بزه را داشتند پس از مواجهه حضوری با مالباختگان صراحتا به بزه خویش اعتراف و گفتند ما برای فردی به نام «علیرضا ــ ش» کار می‌کنیم و وی نیز دستگیر و در بازرسی بدنی او ده‌ها فقره چک مربوط به تعاونی‌های روستایی بدون مبلغ با مهر و امضا از او کشف و ضبط شد.
رییس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی افزود: متهمان در توضیح شگرد خود گفتند پس از واریز پول به حساب تعاونی‌های روستایی به آنها مراجعه و می‌گفتیم اشتباها پول به حساب آنها واریز شده سپس با یک چک اقدام به برگشت پول کرده که با مهارت خاصی متن مندرج در چک‌ها را پاک می کردیم و با کمک یکی دیگر از همدستانمان به نام «مهدی ــ ن» برای همه مدارک جعلی تهیه سپس با مراجعه به طلافروشی‌ها اقدام به کلاهبرداری می‌کردیم.
وی گفت: در نهایت متهمان با صدور قرار قانونی بار دیگر روانه زندان شدند و تلاش برای دستگیری متهم متواری کماکان ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار