کد خبر: 1231327
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد
ناصر کنعانی در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: اظهارات پادشاه بحرین را شنیدیم و آن را مورد اهتمام قرار خواهیم داد و از تسلیت و همدردی پادشاه بحرین تشکر می‌کنیم.

جوان آنلاین: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز هفتم خرداد در نشست هفتگی با خبرنگاران شهادت شهدای خدمت را تسلیت گفت و حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع و تدفین خادمان عزیز کشور را پاس داشت.

وی از پیام‌های تسلیت مقامات خارجی و حضور گسترده در مراسم یادبود شهدای خدمت قدردانی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره پیام‌های تسلیت مقام‌های خارجی و اعزام هیأت‌های عالیرتبه به ایران برای عرض تسلیت گفت: ما یک رئیس جمهور خدوم و وزیر خارجه پرتلاش و به تعبیر مقام معظم رهبری، مجاهد را از دست دادیم. نقش آنها در بازه زمانی تقریبی سه سال گذشته در توسعه روابط و مناسبات خارجی ایران با دیگر کشورهای جهان و همچنین با ساختارها و سازوکارهای چندجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی نقش برجسته و ماندگار است و تردیدی نیست شاهد جهش کاملا محسوس در توسعه مناسبات خارجی ایران و ارتقای جایگاه منطقه‌ای و جهانی ایران در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی بودیم.

وی ادامه داد: بر اساس آمار، با مشارکت هیات‌های عالیرتبه کشورهای مختلف در مراسم تشییع شهدای خدمت، دریافت کننده بیش از ۳۳۰ پیام بودیم. که این دال بر سیاست موفق سیاست خارجی بود. علاوه بر پیام‌های مقامات و مسوولان کشورها از سازمان‌های مختلف هم پیام‌هایی را دریافت کردیم. مجموعه این‌ها نشان دهنده این است که در ارتباطات بین المللی و جهانی موفق به ایجاد روابط سازنده در سطح جهان بودیم. حضور بیش از ۶۰ هیات عالیرتبه از کشورهای مختلف در بازه زمانی بسیار محدود نشاندهنده میزان اهتمامی است که جامعه جهانی نسبت به جایگاه ایران در سطح منطقه دارد.

کنعانی ادامه داد: اینها حاکی از روابط سازنده و بالنده ایران با دنیا بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ایران به رغم این ضایعه بزرگ اما رویکرد خود را در تعامل سازنده با کشورهای مختلف دنیا در حوزه پیرامون و فرامنطقه‌ای ادامه خواهد داد.

وی گفت: حمایت از جبهه مقاومت سیاست اصولی یرآمده از مبانی انقلاب اسلامی است. در حمایت از مردم فلسطین و جریان مقاومت هیچگونه خلل و وقغه‌ای ایجاد نخواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال درباره سفر وزیر خارجه بحرین به تهران و اظهارات پادشاه بحرین مبنی بر اینکه دلیلی برای به تعویق افتادن احیای روابط با ایران وجود ندارد، گفت: اظهارات پادشاه بحرین را شنیدیم و آن را مورد اهتمام قرار خواهیم داد. از تسلیت و همدردی پادشاه بحرین و حضور وزیر خارجه این کشور در آیین تکریم شهدای خدمت تشکر می‌کنیم.

کنعانی ادامه داد: از ثمرات سیاست راهبردی همسایه محور دولت سیزدهم رفع سوءتفاهمات و موانع توسعه مناسبات به ویژه در حوزه جنوبی خلیج فارس بود.

وی گفت: امیدواریم شاهد توسعه مناسبات باشیم.

کنعانی در پاسخ به سؤال درباره روند روابط با آفریقا در دولت سیزدهم اظهار داشت: توسعه مناسبات با قاره آفریقا یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم بوده است. سفر رئیس جمهور و سفرهای وزیر خارجه به کشورهای آفریقایی در راستای اهتمام دولت به توسعه مناسبات با کشورهای آفریقایی بوده است. هشت کمیسیون مشترک برگزار شد و برنامه‌ها برای برگزاری کمیسیون‌های مشترک در دستورکار است.

وی بیان کرد که روابط با آفریقا در اولویت سیاست خارجی ایران قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار