کد خبر: 1231205
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
ششمین دوره لیگ ملت‌ها، عرصه‌ای است برای تیم‌هایی که هنوز نتوانستند سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ را به دست بیاورند. حضور پرقدرت بسیاری از تیم‌ها در این دوره به همین‌خاطر است. بااین‌حال عملکرد تیم ایران به‌گونه‌ای بوده که عملاً فرصت کسب سهمیه را از دست داده‌ایم. 
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: موریس موتا پائز و رئیس فدراسیون به عبور تیم‌ملی والیبال از روز‌های سخت و خاکستری همچنان امیدوار هستند. هفته نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ بامداد امروز با رویارویی ایران و آرژانتین در حالی به پایان رسید که ملی‌پوشان کشورمان نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. 
ششمین دوره لیگ ملت‌ها، عرصه‌ای است برای تیم‌هایی که هنوز نتوانستند سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ را به دست بیاورند. حضور پرقدرت بسیاری از تیم‌ها در این دوره به همین‌خاطر است. بااین‌حال عملکرد تیم ایران به‌گونه‌ای بوده که عملاً فرصت کسب سهمیه را از دست داده‌ایم. 
 
سه شکست متوالی امیدهایمان برای رسیدن به پاریس را ناامید کرد. باخت اول مقابل صربستان بود، ایتالیا ۳ بر صفر تیم‌مان را برد و در مقابل تیم پرقدرت و مدعی کوبا نیز تن به شکست ۳ بر یک دادیم. باخت در بازی سوم، کوبا را به صدر جدول رده‌بندی رساند و ایران را به رده پانزدهم رقابت‌ها فرستاد. از پیش هم گفته شده بود برای گرفتن یکی از سهمیه‌های لیگ ملت‌ها، محکوم به پیروزی در ۹ بازی از ۱۲ بازی هستیم، منتها عملکرد بازیکنان و نتایج ضعیف باعث شد خیلی زود از رسیدن به این هدف مهم و بزرگ ناامید شویم. 

 استفاده از ناامیدی
سرمربی فرانسوی – برزیلی اصرار دارد تیمش در حال پیشرفت است و با نگاهی امیدوارانه چشم‌انتظار دیدار‌های بعدی است. با این وجود نتایج به دست آمده و همچنین افت شدیدمان در رنکینگ مسابقات همه را نگران کرده است. درحالی‌که چند سال پیش جزو مدعیان لیگ ملت‌ها بودیم، حالا خطر سقوط از این رقابت‌ها را به شدت احساس می‌کنیم. والیبال کشورمان برای پیوستن به جمع بزرگان جهان روز‌های سخت زیادی را تحمل کرده و با تلاش همه آن‌ها را پشت سر گذاشته است. افت یکی، دو سال اخیر انتقاد‌های زیادی را به همراه داشته و در نهایت هم به تغییر کادرفنی منجر شد و دوباره پای مربی خارجی را به ایران باز کرد. 
پائز بعد از جدال با کوبا دوباره حرف از پیشرفت و اتحاد تیمی زد: «حقیقت این است که تیم ایران در بازی سوم شکست خورد. البته در مسابقه با کوبا پیشرفت‌های زیادی در خیلی از فاکتور‌ها و کیفیت بازیکنان شاهد بودیم. حالا بیشتر شبیه به یک تیم هستیم. بازیکنان ایران پیشرفت کرده‌اند و باید این موضوع را در ذهنمان مرور کنیم که ناامیدی همیشه بزرگ است، اما باید از این ناامیدی به عنوان قدرتی برای بهتر کار کردن و بهتر انجام دادن در دفعه‌های بعد استفاده کنیم.»

 کم‌غیرتی نمی‌کنیم
ملی‌پوش ایران نیز تأکید کرد همه بازیکنان با تمام وجود در بازی‌ها به میدان می‌روند و کسی کم‌فروشی و کم‌غیرتی نمی‌کند. مهدی جلوه، مدافع میانی تیم‌ملی در خصوص عملکرد خود و هم‌تیمی‌هایش در مصاف با کوبا گفت: «تیم کوبا به جز هررا، بازیکن پشت‌خط‌زن خود با تمام بازیکنانش به این تورنمنت آمده است. همانطور که ما به پیروزی در همه مسابقات برای گرفتن سهمیه المپیک احتیاج داریم، کوبا نیز چنین شرایطی دارد. در حال حاضر شرایط کوبا در جدول خیلی بهتر از ماست. خارج از بحث دو بازی قبلی تلاش کردیم اول با حال خوب بازی کنیم و بعد هم بتوانیم روند بازی را به نفع خودمان تغییر دهیم. تا یک بخش از بازی به خواسته‌هایی که داشتیم رسیدیم، اما از یک‌جا به بعد نتوانستیم آنطور که می‌خواهیم والیبال بازی کنیم. ما تمرکزمان را از دست دادیم، ولی باز هم جای هیچگونه عذر و توجیهی نیست. حس می‌کنم ما همه توانمان را به کار می‌گیریم، اما نیاز به با هم بودن و اتحاد بیشتر داریم. همه بازیکنان برای حال خوب مردم و اینکه والیبال ایران به روز‌های خوبش برگردد در لیگ ملت‌ها هستند. مردم مطمئن باشند کسی کم‌غیرتی نمی‌کند و کم نمی‌گذارد. قول می‌دهم با تمام توان بازی کنیم.»

 انتقادات هیجانی
رئیس فدراسیون مطرح شدن انتقادات از تیم‌ملی والیبال در لیگ ملت‌ها را هیجانی خواند! 
سیدمیلاد تقوی همراه تیم در برزیل حضور دارد و بازی‌ها از نزدیک تماشا کرده است. آقای رئیس در یک گفتگو ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و جنگندگی بازیکنان و کادرفنی گفت: «این شکست‌ها هیچ تأثیری در باور‌های ما ندارد. برای ما مهم این است که بازی به بازی بهتر شویم و از بازی تیم لذت ببریم. با وجود اینکه به کوبا باختیم، ولی، چون تا آخرین لحظه دست از تلاش برنداشتیم، این سزاوار تقدیر و تشکر است. از پائز و کادرفنی که تلاش بسیاری در کنار بازیکنان می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم. اطمینان داشته باشید با وجود برخی انتقادات هیجانی، سرمربی و تمام بازیکنان مورد حمایت مجموعه فدراسیون هستند. همه با هم در کنار هم تلاش می‌کنیم و می‌جنگیم که روز‌های خاکستری والیبال تمام شود. فدراسیون والیبال تا اینجا بیشتر از آنچه در توانش بوده، انجام داده و از این به بعد هم انجام می‌دهد. به بازیکنان توصیه می‌کنم به برد و باخت کاری نداشته باشید و فقط در داخل زمین بجنگید و از بازی 
لذت ببرید.»

برچسب ها: پاریس ، تیم امید ، المپیک
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار