کد خبر: 1230730
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
نیروی هوایی آمریکا با وجود تکمیل نکردن تست پرواز، از جدیدترین بمب افکن رادارگریز B-۲۱ Raider رونمایی کرد.

جوان آنلاین: نیروی هوایی آمریکا از جدیدترین بمب افکن رادارگریز B-۲۱ Raider رونمایی کرد این در حالی است که هواپیما هنوز آزمایش‌های پروازی آن تکمیل نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از بیزنس اینسایدر، ساخت B-۲۱ Raider در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و پنتاگون این بمب افکن را در دسامبر ۲۰۲۲ به عموم معرفی کرد. تقریباً یک سال بعد، در نوامبر ۲۰۲۳، هواپیما سرانجام اولین پرواز‌های آزمایشی را آغاز کرد. پس از موفقیت در تست‌های زمینی و پروازی، تصمیم گرفته شد تولید انبوه آغاز شود.

با این حال به گفته کارشناسان این بمب افکن هنوز تست پروازی خود را تکمیل نکرده است و معلوم نیست موفقیت آمیز باشد یا خیر.

ارتش آمریکا قصد دارد حداقل ۱۰۰ فروند از این نوع هواپیما تولید کند. به گفته مقامات آمریکایی، این بمب افکن باید به تدریج جایگزین بمب افکن‌های B-۱B Lancer و B-۲ Spirit شود.

بمب افکن رادارگریز B-۲۱ Raider 

همانطور که در این نشریه اشاره شد، این بمب افکن قادر خواهد بود حملات متعارف و هسته‌ای را نیز انجام دهد.

پیشتر اعلام شد نیروی هوایی ایالات متحده تصمیم گرفته است که بمب افکن راهبردی نامحسوس "بی ۲ اسپریت" B-۲ Spirit را تعمیر نکند و آن را از رده خارج کند. پایگاه TWZ در این باره نوشته بود: دلیل خرابی این هواپیما گزارش نشده است. اما به نظر می‌رسد پس از آنکه یک فروند "بی ۲ اسپریت" دچار حادثه شد و فرود اضطراری داشت، مقامات ارتش آمریکا تصمیم گرفتند آن را از رده خارج کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار