کد خبر: 1229556
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
به‌گفته رمضانی، مجموع فروش بخش حضوری و فیزیکی ۴۲۵ میلیارد تومان بود؛ درحالی که سال گذشته کل میزان فروش نمایشگاه در هر دو بخش ۴۰۱ میلیارد تومان بود.

جوان آنلاین: نهمین نشست خبری روزانه علی رمضانی سخنگو و قائم‌مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جمعه (۲۸ اردیبهشت ماه) در ستاد اجرایی برگزار شد.

به گزارش فارس، در این نشست خبری، محمد خلج، مدیر کمیته مالی و اداری نمایشگاه کتاب و محمد احمدی، معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران نیز حضور داشتند.

رمضانی در ابتدای این نشست با اشاره به تلاش‌های شرکت ملی پست در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: این شرکت بسته‌های پستی و کتاب‌های مردم را به موقع به دست مردم می‌رسانند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی روز جمعه نمایشگاه کتاب، توضیح داد: ۴۴ نشست در هشت سرای مختلف نمایشگاه با حضور ۱۰۰ ناشر، نویسنده و اهل قلم برگزار می‌شود و تا پایان امروز به ۳۴۰ نشست می‌رسیم.

رمضانی با بیان اینکه اطلاعات و آمار نمایشگاه مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر خواهد شد، گفت: تلاش کردیم اطلاعات دقیق نمایشگاه سی‌وچهارم و تصویری از صنعت کتاب ایران به نمایش بگذاریم و به زودی منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به برش نظرسنجی روز نهم نمایشگاه، گفت: مردم در پاسخ به این سوال که در طول سال، کتاب‌های خود را از چه محلی تامین می‌کنید، ۶۰ درصد گفتند که خرید خود را از نمایشگاه حضوری و فیزیکی تهیه می‌کنند و این موضوع بیانگر جایگاه ویژه نمایشگاه کتاب تهران در میان مخاطبان است.

رمضانی بیان کرد: مردم در پاسخ به این سوال که نمایشگاه کتاب شما را به یاد چه می‌اندازد، گفت: برخی گفتند نمایشگاه بهشت است، جای فراغت و بهار کتاب است.

سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه به میزان فروش کتاب تا پایان روز نهم در بخش حضوری اشاره کرد و گفت: نمایشگاه ۲۷۹ میلیارد تومان فروش تجربه کرد که ۱۹۴ میلیارد تومان از طریق درگاه‌های رسمی و ۸۵ میلیارد تومان از طریق درگاه‌های غیررسمی و کارت به کارت بود.

وی افزود: در بخش مجازی هم ۱۴۶ میلیارد تومان فروش داشتیم که ۱۰۸ میلیارد تومان سهم ناشران و ۳۸ میلیارد تومان سهم کتابفروشان بود.به‌گفته رمضانی, مجموع فروش بخش حضوری و فیزیکی ۴۲۵ میلیارد تومان بود؛ درحالی که سال گذشته کل میزان فروش نمایشگاه در هر دو بخش ۴۰۱ میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: به‌طور کلی نسخه‌های بخش مجازی ۸۷۰ هزار نسخه بود که در ۴۷۵ هزار بسته ساماندهی شده است.رمضانی همچنین به آمار هیئت رسیدگی به تخلفات اشاره کرد و گفت: این هیئت تا روز گذشته، هفت رای صادر کرد که اغلب تخلفات شامل عدم رعایت ضوابط پوشش در غرفه، فروش کتاب سایر ناشران، فروش کتاب بدون مجوز، عدم اعمال تخفیف ۱۰ درصد و عرضه کتاب غیر موضوع سالن بود.

وی ادامه داد: احکام صادره شامل توقیف و درج در پرونده و اخذ تعهد از متخلفان، تعطیلی پنل فروش مجازی، محرومیت از تسهیلات دولتی به مدت یکسال و کاهش ۵۰ متراژ درصدی غرفه در سال آینده بود.

در ادامه این نشست، محمد خلج نیز در سخنانی به ۱۸۰۰ دستگاه کارت خوان در سطح نمایشگاه، اشاره کرد و گفت: در این زمینه روزانه ۲۵۰ نیروی مستمر توسط شرکت سداد حضور دارند و خدمات رسانی می‌کنند.وی با اشاره به حدود ۸۰۰ هزار تراکنش تا روز گذشته روی دستگاه‌های کارتخوان، گفت: تا امروز حدود ۱۶۵ هزار دانشجو و طلاب و ۲۰ هزار نفر از اعضای هیئت علمی و استادان برای دریافت بن کارت ثبت‌نام کردند.

به‌گفته خلج، مرحله سوم پرداخت وجه ناشران در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران نیز فردا انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار