کد خبر: 1229005
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
حال و روز رژیم صهیونیستی 
جعفر برزگر 

جوان آنلاین: رژیم صهیونیستی این روز‌ها در یک وضعیت آچمز قرار گرفته است؛ وضعیتی که دقیق‌ترین توصیف از قرار گرفتن این رژیم در باتلاق است که اگر دست و پا نزند نمی‌تواند از آن خارج شود و اگر دست و پا بزند بیشتر در باتلاق فرو خواهد رفت. 
رژیم صهیونیستی در درون دچار فروپاشی و دومینوی استعفای مقامات امنیتی و نظامی خود شده و در برون با یک رسوایی جهانی دست به گریبان است و در دادگاه افکار عمومی دنیا حکم محکومیت گرفته است. رژیم صهیونیستی همان راهی را می‌رود که رهبر معظم انقلاب چندین سال پیش از حیات روبه اضمحلال این رژیم نامشروع سخن گفتند. حالا همبستگی عمومی در مخالف با این رژیم و حمایت از آرمان فلسطین هر روز در حال گسترش است. در آخرین نمونه، مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه‌های امریکا تبدیل به محل حمایت از مردم فلسطین شده است. دانشجویان شرکت کننده در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشگاه‌های مختلف امریکا با بلند کردن پرچم فلسطین و انداختن چفیه روی دوش‌های خود و شعار‌های مختلف از مردم فلسطین حمایت کردند. 
این اتفاقات در کنار پیوستن روزانه قشر‌های جدید و شهر‌های جدید به تظاهرات ضد اسرائیلی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در عرصه بین‌المللی با یک رسوایی و بی‌اعتباری گسترده مواجه است که از زمان تأسیس غیر‌قانونی و غیرمشروع این رژیم کم سابقه است. 
اما بی‌اعتباری بین المللی تنها مسئله رژیم صهیونیستی نیست، بلکه در داخل هم با تنش‌های فزاینده اجتماعی و فروپاشی ساختار اطلاعاتی و امنیتی خود مواجه است که نشانه آن استعفای دومینووار مقامات نظامی و امنیتی این رژیم است که رسانه‌ها از آن با عنوان تداوم استعفا‌های سریالی در تل‌آویو می‌گویند. در آخرین مورد «یورام هامو» از مقامات شورای امنیت رژیم استعفا کرد. هامو که مسئول بخش سیاست‌های راهبردی شورای امنیت رژیم اشغالگر بود، از تصمیم گیران مهم در برنامه‌ریزی شرایط غزه بعد از جنگ، قلمداد می‌شد. شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی، دلیل استعفای هامو را اختلاف نظر با مقامات ارشد این رژیم درباره آینده غزه عنوان کرد. 
روایت شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی با واقعیت‌های میدانی جنگ غزه هم همخوان است، چراکه در حال حاضر اسرائیل در میدان نبرد نظامی موفق نشده دستاوردی به دست بیاورد و در حمله به رفح هم نه حمایت حامیان و متحدان خود را دارد و نه درونمای مشخص که از این حمله قرار است چه دستاوردی به دست بیاورد. از سوی دیگر مناطقی هم که اشغال کرده همچنان محل عملیات مجاهدان مقاومت علیه سربازان این رژیم است و تسلط کافی هم در آن مناطق ندارد. در نهایت هم اینکه افکار عمومی بین‌المللی از مردم عادی گرفته تا نخبگان هم با این رژیم و اقدامات آن مخالف هستند. بنابراین هم در میدان نظامی و هم در میدان افکار عمومی اسرائیل تبدیل به یک موجود شکست خورده شده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که تشدید شکاف‌های داخلی در اسرائیل هم در بعد نظامی و هم در بعد سیاسی و اجتماعی و همچنین انزوای بین‌المللی این رژیم مسیری است که در روز‌ها و ماه‌های آینده پیش روی اسرائیل قرار دارد. یعنی بازی دو سر باخت و حرکت در مسیر اضمحلال و فروپاشی.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار