کد خبر: 1226511
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
شیوا نوروزی

کشتی ایران روز‌های حساسی را پشت سر می‌گذارد و تمام این حساسیت‌ها به حسن یزدانی خلاصه می‌شود. فدراسیون یک فرصت ویژه به او داده و همه منتظریم ببینیم که یزدانی آمادگی حضور در المپیک را دارد یا نه. 
تا یک سال پیش بار کشتی آزاد روی دوش این ستاره بود و در همه تورنمنت‌های مهم رنگ مدال یزدانی از سایر نفرات اهمیت بیشتری داشت، ولی درست از روزی که خبر جراحی کتف این کشتی‌گیر منتشر شد شرایط برعکس شد. فشار مصدومیت یزدانی روی دوش تیم آزاد و حتی کل کشتی کشور افتاد. از همان ابتدا اخبار ضدونقیضی در خصوص بازگشت این ملی‌پوش به تشک مطرح بود. رئیس فدراسیون جراحی کتف را نوعی خداحافظی اجباری دانست، اما پزشک یزدانی و خود او نظر دیگری داشتند.
 حسن یزدانی آخرین‌بار در بازی‌های آسیایی هانگژو کشتی گرفته و دیگر در هیچ رویدادی شرکت نکرده، حتی بعد از دعوت شدن به اردو به تمرینات نیامد و تمریناتش را در شهر خودش آغاز کرد. در شرایطی که تمرینات آغاز شده و این کشتی‌گیر خودش را آماده حضور در میادین می‌داند، نگرانی از بابت رفع کامل مصدومیت یزدانی همچنان وجود دارد. 
دیروز فدراسیون کشتی رسماً اعلام کرد حسن یزدانی برای نشان دادن آمادگی خود خردادماه به تنهایی در رقابت‌های رنکینگ مجارستان اعزام خواهد شد تا سلامت بدنی و آمادگی جسمانی او برای اعزام به بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ به تأیید کادرفنی برسد. در غیر این صورت تصمیم دیگری در مورد نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در المپیک گرفته خواهد شد. در واقع تصمیم فدراسیون نه تنها حواشی و فشار زیاد روی کشتی آزاد را کاهش نداد، بلکه نشان داد شک و شبهه درخصوص بازگشت یزدانی بسیار جدی است. از طرفی کامران قاسم‌پور دیگر مدعی این وزن کماکان در تمرینات حضور دارد و با جدیت خودش را برای اعزام احتمالی به جای یزدانی آماده می‌کند. 
حضور یزدانی در تورنمنت بوداپست میزان آمادگی او را تا حدی روشن خواهد کرد. بالاخره باید در یک مسابقه رسمی مشخص شود ادعای جنجالی علیرضا دبیر درست بوده یا اینکه جراحی کتف یزدانی با جراحی دیگر ستاره‌های کشتی ایران و جهان متفاوت است. با عملکرد درخشان کاپیتان در گذشته و افتخارآفرینی‌های او برای تیم‌ملی قطعاً همه دل‌شان می‌خواهد باز هم شاهد درخشش یزدانی در المپیک باشند، ولی یک نکته را فراموش نکنیم؛ آیا شرایط و فشار تورنمنت بوداپست مجارستان قابل مقایسه با بازی‌های المپیک است؟ در صورتی که یزدانی ماه آینده کشتی‌های خوبی بگیرد و عازم پاریس شود، باز هم تضمینی برای عملکرد خوب او در المپیک نیست. حساسیت‌ها و رقابت شدید بین مدعیان در المپیک به اوج خواهد رسید و این مسئله برای کشتی‌گیری که به تازگی دوران نقاهت را پشت سر گذاشته، شدیدتر هم خواهد بود.
انتظار می‌رود فدراسیون و کادرفنی برای انتخاب نفر نهایی این وزن همه جوانب را درنظر بگیرند. انتظارات از ورزش اول کشور بسیار بالاست و اخیراً هم رئیس فدراسیون در اظهارنظری گرفتن یک مدال طلا از المپیک را شاهکار خوانده است! در این اوضاع باید حرفه‌ای و منطقی تصمیم گرفت و سرنوشت مدال یک وزن را به حضور یا عدم حضور حسن یزدانی گره نزد. این کشتی‌گیر سال‌هاست که هم در میدان مبارزه موفق بوده و دل مردم را شاد کرده و هم خارج از گود رفتار حرفه‌ای و مردمی داشته است. اهمیت حضور در المپیک برکسی پوشیده نیست و این مهم آرزوی همه ورزشکاران جهان است. امیدواریم اعزام یزدانی به پاریس آبروی حرفه‌ای و سلامت این ورزشکار را به خطر نیندازد. ضمن اینکه موفقیت تیم‌ملی باید اولویت اصلی باشد و این مهم با اعزام بهترین و آماده‌ترین نفرات و بدون در نظر گرفتن نام و سوابق‌شان محقق خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار