کد خبر: 1223937
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
نماینده ایران در کارگروه مجمع پارلمانی کشور‌های عضو بریکس تأکید کرد
رضائی در این نشست عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس را مبتنی بر راهبرد‌های کلان نظام کشورمان خواند و با اشاره به حوادث تروریستی در مسکو و کنسولگری کشورمان در دمشق و نیز کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین در نوار غزه، رفتار رژیم صهیونیستی در فلسطین را مصداق کامل تروریسم دولتی و نسل کشی خواند. 
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - فدراسیون روسیه در اولین کارگروه تخصصی نهمین مجمع پارلمانی نمایندگان مجالس کشور‌های عضو بریکس گفت: گروه بریکس ظرفیت بسیار بالایی برای عادلانه‌سازی و متوازن‌سازی نظم فعلی جهان و مهار سرکشی غرب به ویژه امریکا دارد. 
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم رضائی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - فدراسیون روسیه و عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی که به مسکو سفر کرده در اولین کارگروه تخصصی نهمین مجمع پارلمانی نمایندگان مجالس کشور‌های عضو بریکس حضور یافت. 
رضائی در این نشست عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس را مبتنی بر راهبرد‌های کلان نظام کشورمان خواند و با اشاره به حوادث تروریستی در مسکو و کنسولگری کشورمان در دمشق و نیز کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین در نوار غزه، رفتار رژیم صهیونیستی در فلسطین را مصداق کامل تروریسم دولتی و نسل کشی خواند. 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه باید رکن سوم بریکس در حوزه فرهنگی و مردمی کاملاً فعال شود، تصریح کرد: بریکس برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت بسیار زیادی دارد و ایران آگاهانه به این مجمع پیوسته و به آینده نقش آن اطمینان دارد. بریکس با انتقاد از ساز و کار‌های کنونی نظامات جهانی به ویژه نظامات ناعادلانه اقتصادی مالی تلاش دارد تا ناعدالتی موجود در جهان را بزداید و جهانی عادلانه‌تر را ترسیم کند. 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با بیان اینکه سازمان‌های پولی و مالی جهانی تبدیل به ابزار غرب برای تحمیل خواسته‌هایشان شده است، گفت: گروه بریکس ظرفیت بسیار بالایی برای عادلانه‌سازی و متوازن‌سازی نظم فعلی جهان و مهار سرکشی غرب به ویژه امریکا دارد. وی همچنین افزود: بریکس در سال جاری بیش از ٢٠٠ رویداد و برنامه دارد که این تعداد برنامه، نشان‌دهنده عزم جدی کشور‌های عضو برای ارتقای جایگاه و همکاری‌های فیمابین است. 
نماینده مردم دشتستان در پایان با اشاره به حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در نهمین مجمع پارلمانی بریکس در آفریقای جنوبی بر دستاورد‌های خوب این اجلاس تأکید و ابراز امیدواری کرد که گروه دوستی پارلمانی بریکس با هدف گسترش همکاری‌های پارلمانی ایجاد شود تا شاهد بسط فعالیت‌ها و اثرگذاری این گروه باشیم. وی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در نشست آتی مجمع پارلمانی کشور‌های عضو بریکس در سنت‌پترزبورگ در سطح رئیس مجلس شرکت خواهد کرد. 
 ضرورت همگرایی بریکس برای مقابله با تروریسم دولتی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در نشست مشترک پارلمانی کشور‌های عضو بریکس، ابراز امیدواری کرد کشور‌های عضو بریکس برای مقابله با تروریسم دولتی که تهدیدی علیه همه کشورهاست راه حل‌های مشترکی ایجاد نمایند. 
نشست مشترک پارلمانی کشور‌های عضو بریکس در خصوص مسائل بین‌المللی و هماهنگی برای دهمین مجمع پارلمانی بریکس که با حضور رؤسای مجالس کشور‌های آن در تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد، دو روز پیش با سخنرانی رئیس دومای دولتی، رئیس شورای فدراسیون روسیه و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور افتتاح شد. فدراسیون روسیه به عنوان ریاست دوره‌ای مجمع پارلمانی بریکس، شعار تقویت چندجانبه‌گرایی برای توسعه عدالت و امنیت جهانی را برای این مجمع برگزیده است. 
رؤسای مجالس و وزیر خارجه روسیه در مراسم افتتاحیه این نشست، ضمن اشاره به چالش‌های موجود در عرصه بین‌المللی و مقابله با یکجانبه‌گرایی‌های قدرت‌های سلطه و غرب، بر لزوم تقویت همکاری‌های پارلمانی برای پیشبرد اهداف کشور‌های عضو بریکس و تأمین منافع همه طرف‌ها در زمینه‌های گوناگون به ویژه اقتصادی و تجاری تأکید کردند. 
ابراهیم رضائی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نیز در این نشست، ضمن محکومیت حوادث تروریستی اخیر در روسیه و حمله به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، تروریسم دولتی و ناامنی بین‌المللی را یکی از مشکلات و چالش‌های مهم جهان خواند و گفت: بدترین نوع تروریسم، تروریسم دولتی است. امروز نمونه بارز این نوع از تروریسم را در نوار غزه که در پی جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و حمایت‌های امریکا منجر به شهادت ٣٣ هزار زن، مرد و کودک فلسطینی و همچنین تخریب بیش از ٣٠٠ هزار اماکن مسکونی و مراکز درمانی شده است، شاهد هستیم. 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در ادامه افزود: در دورانی که جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با گروه تروریستی داعش در سوریه مقابله می‌کردند، رژیم اشغالگر قدس به عنوان وزارت بهداشت و امریکا به عنوان نیروی هوایی با داعش همکاری داشتند؛ لذا امیدوارم بتوانیم میان کشور‌های عضو بریکس برای تروریسم دولتی که تهدیدی علیه همه کشورهاست راه حل‌های مشترکی ایجاد نماییم. وی در پایان این نشست بر ضرورت عبور از دلار و سلطه آن تأکید و خاطرنشان کرد: ضروری است در میان کشور‌های عضو بریکس به یک راه حل مشترک از جمله راه اندازی کانال مالی به جای سوئیفت برسیم. معتقدیم این مسئله می‌تواند یک نمونه موفق برای تحقق بخشیدن به عدالت و امنیت جهانی باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار