کد خبر: 1223208
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳
وزیر امور خارجه گفت: حمله تروریستی و موشکی رژیم اسرائیل به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق صفحه جدیدی از جنگ‌افروزی‌های این رژیم و تلاش برای توسعه جنگ و کشیدن پای دیگران به درگیری بیشتر در منطقه است.

جوان آنلاین: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (یکشنبه) 19 فروردین در نشست خبری مشترک با بدر البوسعیدی همتای عمانی خود در مسقط گفت: حمله تروریستی و موشکی رژیم اسرائیل به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق صفحه جدیدی از جنگ افروزی‌های این رژیم و تلاش برای توسعه جنگ در منطقه و کشیدن پای دیگران به درگیری و جنگ بیشتر در منطقه است.

به گزارش فارس، وزیر خارجه همچنین اظهار داشت: به محض وقوع این اقدام تروریستی و شهادت مستشاران نظامی ایران و جمعی از اتباع سوریه اقدامات و تصمیمات لازم در نشست شورای عالی امنیت ملی ایران به ریاست رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شد.

امیرعبداللهیان گفت: پیام شفاف و روشنی از طریق سفارت سوئیس به کاخ سفید ارسال شد. آمریکا نمی‌تواند از مسؤولیت خود در حمایت کامل و مطلق از جنایات جنگی ترکیبی اسرائیل شانه خالی کند.وزیر خارجه همچنین گفت که ایران جزیره بزرگ ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیاست.

امیرعبداللهیان افزود: ایران هرگز اجازه نخواهد داد امنیت ملی این کشور خدشه‌دار شود.وی همچنین در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان اینکه نسل‌کشی و بحران انسانی در غزه مورد توجه جدی ایران و عمان است، افزود: کمک‌های انسان‌دوستانه از تمامی مسیرها به سراسر غزه باید بدون اتلاف وقت ارسال شود. از تلاش‌های سلطنت عمان در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با تداوم نسل‌کشی و پذیرش تعدادی از زنان و کودکان غزه در بیمارستان‌های عمان صمیمانه تشکر می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: وارد هفتمین ماه تجاوزات و جنایات جنگی در غزه و کرانه باختری هستیم و رژیم صهیونیستی به معنای واقعی در باتلاق غزه گرفتار شده است.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: این رژیم اشغالگر از دستیابی به کوچکترین اهداف خود در غزه کاملا عاجز مانده است.وی گفت: این رژیم به درستی سیاست جنگ افروزی و توسعه جنگ در منطقه را دنبال می‌کند. امیدوار است همواره از حمایت کامل آمریکا در جنگ افروزی‌های خود برخوردار خواهد بود.

وزیر خارجه همچنین درباره وضعیت یمن بیان کرد: در موضوع یمن ضمن قدردانی از تلاش‌های دولت نجات ملی در حمایت از مردم مظلوم و مقاوم غزه، از تلاش‌ها برای رسیدن به توافق سیاسی بین صنعاء و ریاض حمایت می‌کنیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: همواره در موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی با وزیر خارجه سلطنت عمان در مشورت و تبادل نظر هستیم و از تلاش‌های خیرخواهانه و حکمت آمیز سلطان عمان در راستای تقویت و نیرومندسازی گفت‌وگوهای منطقه‌ای و بین‌ المللی صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

وزیر خارجه در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در مسقط گفت: در روزهای پایانی ماه رمضان حامل سلام‌های گرم دولت و ملت ایران برای دولت و مردم کشور همسایه عمان هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار