کد خبر: 1223142
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۰
در نشست خبری ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران اعلام شد

جوان آنلاین: در‌های مصلی در عید سعید فطر از اذان صبح به روی نمازگزاران باز خواهد شد و رهبر معظم انقلاب رأس ساعت ۸صبح نماز را اقامه خواهند کرد. 
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام علی نوری، رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر در نشست خبری ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران اظهار داشت: با اعلام روز عید فطر به استقبال نماز عید سعید فطر خواهیم رفت، طبق صریح روایات عید فطر روز اجتماع است. 
وی بیان کرد: ستاد برگزاری نماز عید فطر سال۱۴۰۳ جلسات متعددی را از ماه‌های پیش به منظور برگزاری بهتر نماز عید سعید فطر برگزار کرده است. 
نوری با بیان اینکه با اعلام روز عید سعید فطر نماز عید فطر به امامت مقام معظم رهبری اقامه خواهد شد، عنوان کرد: شعار نماز عید سعید فطر۱۴۰۳ «عید بندگی و همبستگی» خواهد بود. 
رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر ادامه داد: از اذان صبح روز عید سعید فطر در‌های مصلای امام خمینی به روی نمازگزاران باز خواهد شد و رأس ساعت ۶ صبح برنامه‌ها رسماً آغاز و رأس ساعت۸ نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری اقامه می‌شود. 
وی افزود: گفتنی است ۱۳در، در چهار ضلع مصلای امام خمینی در نظر گرفته شده است تا نمازگزاران به همراه خانواده از این در‌ها وارد مصلی شوند که این در‌ها شامل در شماره۲۱ ضلع غربی، در‌های ۳ و ۴ در ضلع جنوب، در‌های ۶، ۷، ۸، ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ در ضلع شرقی و در‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ در ضلع شمالی می‌شود. 
نوری گفت: با توجه به همکاری معاونت حمل‌ونقل شهری قرار است همه ایستگاه‌های متروی شهری اطراف مصلی بعد و قبل از نماز انتقال نمازگزاران را بر عهده داشته باشند، همچنین استقرار خودرو‌های شخصی در ضلع شمالی مصلی در نظر گرفته شده است. در برخی میادین و مسیر‌های مشخص شده نیز انتقال از طریق اتوبوسرانی صورت می‌پذیرد. محدودیت‌های ترافیکی از سوی پلیس راهور اعلام خواهد شد و اتوبوس، مترو و وسایل حمل‌ونقل عمومی برای سرویس‌دهی به مردم رایگان است. وی بیان داشت: در داخل مصلی نیز همچون سال گذشته برای راهنمایی نمازگزاران سکوی راهنما وجود خواهد داشت و نقشه راهنمای نمازگزاران در فضای مجازی منتشر شده است. 
رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تأکید کرد: امسال نماز عید فطر باشکوهی را با حضور چندصدهزارنفری مردم شاهد خواهیم بود و این حضور نشانه همدلی و همبستگی مردم است. همچنین بر حضور کودکان و فرزندان در این اجتماع بندگی، به همراه داشتن سجاده و جانماز، امتناع از آوردن وسایل حجیم، اجتناب از پارک خودرو‌های شخصی در اطراف مصلی، دقت به نقاط اتصال صفوف نماز، حفظ آرامش و اجتناب از عجله هنگام خروج از مصلی تأکید می‌شود. 
نوری در پایان گفت: استقرار موکب‌های فرهنگی به منظور ارائه خدمات فرهنگی و با حضور جهادی جهادگران در اطراف مصلی در نظر گرفته شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار