کد خبر: 1221094
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰

جوان آنلاین: کانال تلگرامی موسسه مطالعاتی تحریریه مطلبی با عنوان جنگ غزه و بازار املاک کشورهای عربی را منتشر کرد و نوشت:

«استاندارد اند پورز» پیش بینی کرد که بازار املاک در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شاهد رشد باشد.

طبق این بررسی تقاضا برای املاک در عربستان بالا خواهد بود و این به دلیل سرمایه گذاری های هنگفت ریاض در چارچوب چشم انداز ۲۰۳۰ و جذب شرکت های جدید خارجی در کشور است.

روزنامه «الاقتصادیه» عربستان هم در این زمینه عنوان داشت که حساسیت نسبت به افزایش نرخ سود و افزایش قیمت ها سبب کاهش معاملات املاک طی سال ۲۰۲۳ میلادی شد. این در حالی است که برآورد استاندارد اند پورز حکایت از آن دارد که بخش املاک در سال جاری شاهد رشد ۲ تا ۳ درصدی باشد.

پیش بینی می شود کاهش نرخ بهره در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی سبب بهبود اوضاع رهن املاک شود. موسسه غربی فوق بورس پیش بینی کرد در سال جاری میزان رشد اقتصادی در کشورهای حاشیه خلیج فارس به ۲ تا ۳ درصد برسد. این رشد در کنار توسعه پایدار در بخش نفتی و افزایش فعالیت های اقتصادی در حوزه های غیرنفتی به میزان ۴ درصد در امارات و ۵ درصد در عربستان و رشد سرمایه گذاری خارجی در این کشورها به دست خواهد آمد.

طبق گزارش الخلیج آنلاین، افزایش جمعیت هم در این زمینه تاثیر گذار است. اصلاحات در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و حمایت از شرکت های نوپا و حضور سرمایه گذاران خارجی در کنار بهبود قانون مالکیت شرکت و لایحه های مربوط به فناوری های جدید هم در این زمینه تاثیر گذار بوده اند.

علاوه بر موارد فوق موسسات اقتصادی پیش بینی می کنند بخش گردشگری ان کشورها هم به دلیل ابتکار عمل دولت ها شاهد رشد باشد. با اینحال مهمترین چالش و خطر برای همه این حوزه های اقتصادی و تجاری، بروز تنش های ژئوپلتیک و پیامدهای نامشخص آن برای اقتصادی های جهانی و منطقه ای است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار