کد خبر: 1220351
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
وزیر خارجه مجارستان با اشاره به دستاوردهای روسیه در میدان نبرد گفت قطعا اوکراین نمی‌تواند پیروز جنگ باشد و مجارستان تنها عضو ناتو است که به کی‌یف تسلیحات نخواهد فرستاد زیرا این اقدام صرفا جنگ را طولانی‌تر می‌کند.

جوان آنلاین:  در بحبوحه بن‌بست پیش آمده در کمک‌های آمریکا به اوکراین، این کشور جنگ‌زده اروپایی با کمبود تسلیحات و نیرو در میدان نبرد مواجه است و هنوز هیچ چشم‌انداز روشنی برای صلح میان اوکراین و روسیه وجود ندارد.

«پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن تایمز عنوان کرد: ما قطعا مطمئنیم که اوکراین نمی‌تواند در جنگ در برابر روسیه پیروز شود زیرا روسیه هم‌اکنون در حال کسب دستاوردهای زمینی است. البته روسیه هم در عین حال نمی‌تواند پیروز این جنگ باشد.

وزیر خارجه مجارستان در ادامه تاکید کرد: از آنجا که هیچ یک از آنها نمی‌توانند پیروز شوند، بنابراین این جنگ قطعا با مذاکره پایان خواهد یافت. اما سوال اینجاست که این مذاکرات چه زمانی آغاز می‌شود؟ و هر چه زودتر شروع کنند، زندگی‌های بیشتری نجات خواهد یافت.

او با اشاره به اقدام کشورهای غربی جهت ارسال تسلیحات به کی‌یف تصریح کرد: ما تنها عضو ناتو هستیم که به اوکراین تسلیحات ارسال نمی‌کنیم زیرا متوجه می‌شویم که ارسال بیشتر تسلیحات صرفا جنگ را طولانی می‌کند و افراد بیشتری کشته می‌شوند. فکر می‌کنم تلاشهایی باید انجام شود تا صلح را برقرار کرد و جنگ تشدید نشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار