کد خبر: 1218453
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
دنیا حیدری

مشارکت جامعه ورزش در روزی که مردم یک‌بار دیگر برای انتخاب نماینده‌های خود پای صندوق‌های رأی رفتند، قابل‌توجه بود. خصوصاً که این‌بار برای نخستین بار، صندوق اختصاصی برای جامعه ورزش در نظر گرفته شده‌بود؛ اقدامی که نه فقط برای به تصویر کشیدن حضور پرشور جامعه ورزش، که برای تأکید به اهمیت توجه به این حوزه انجام شده‌بود. بی‌تردید ورزشکاران نیز مانند سایر افراد جامعه با هدف حل مسائل و مشکلات پای صندوق‌های رأی رفتند و انتظار دارند کسانی که به زودی پایشان به خانه ملت باز می‌شود، گره از مشکلات جامعه، به خصوص مشکلات جامعه ورزش باز کنند. تا دیروز انتظارات از افراد جامعه بود و از امروز انتظارات از تک‌تک کسانی است که قرار است، نامشان از صندوق‌های رأی بیرون بیاید. آن‌ها که به واسطه اعتماد مردم و جامعه ورزش قرار است بر صندلی‌های مجلس تکیه بزنند، باید پاسخ این اعتماد را با قدم برداشتن در مسیر حل و فصل مشکلات بدهند. خصوصاً که به واسطه اعتماد تک‌تک نفرات همین جامعه است که امروز راه مجلس را در پیش گرفتند. همانطور که وزیر ورزش نیز بعد از انداختن رأی خود داخل صندوق تأکید داشت، نمایندگان مجلس دو وظیفه و رسالت برعهده دارند. یکی قانونگذاری و یکی هم نظارت است. در هر دو بخش انتظار از نمایندگان این است که با تصمیمات و مصوبه‌های خود به توسعه ورزش و پیشرفت این حوزه کمک کنند تا بتوان شعار ورزش قوی را محقق کرد. 
ورزش بی‌تردید یکی از مقوله‌های مهم است که توجه به آن نه فقط از میزان بزهکاری می‌کاهد که سلامت جامعه را نیز تضمین می‌کند و می‌تواند باعث برافراشته شدن پرچم کشور در فراز دنیا شود؛ موفقیتی که کسب آن در هر حوزه دیگری به مراتب هزینه‌بردارتر است. به همین دلیل هم انتظار می‌رود توجهات به ورزش بیش از پیش باشد. توجهی که بی‌تردید نماینده‌های مردم در خانه ملت می‌توانند آن را دیکته کنند؛ چه به جامعه و چه مسئولان امر. مسیر حل مشکلات بسیاری از مجلس می‌گذرد. نظارت بر عملکرد مسئولان، مقابله با فساد، در نظر گرفتن بودجه جهت رشد و توسعه ورزش، توجه به تأمین امکانات و فراهم ساختن زیرساخت‌ها، توجه به رشته‌های مدال‌آور، تحت فشار گذاشتن مسئولان جهت توجه به ورزشکاران و مهیا کردن شرایط برای کسب موفقیت توسط آن‌ها از جمله انتظاراتی است که تک‌تک ورزشکاران از نماینده‌های آینده مجلس دارند.
بار‌ها و بار‌ها ورزشکاران در پی ناامیدی از عملی‌شدن وعده‌های مسئولان، دست به دامان نمایندگان مجلس شدند. حتی گاهی بسیاری از رؤسا‌ی فدراسیون‌ها جهت اخذ بودجه بیشتر یا دریافت رانت‌های مختلف با نماینده‌های مردم در خانه ملت گمانه‌زنی کردند؛ اقداماتی که نشان از اهمیت نقش نماینده‌های مجلس دارد؛ نماینده‌هایی که امروز به واسط حضور و اعتماد مردم و ورزشکاران راه خیابان بهارستان برایشان باز شده و بی‌تردید بعد از مستقر شدن در خانه ملت باید در اسرع وقت به دنبال حل مشکلات پرتعداد مردم و البته جامعه ورزش باشند؛ جامعه‌ای که همواره در هر شرایط و زمانی حضور پررنگ خود را به تصویر کشیده و بی‌شک از امروز انتظار دارد نتیجه حمایت‌های خود را با حمایت‌های متقابل از نماینده‌های مردم در خانه ملت ببیند؛ نماینده‌هایی که وظیفه سنگینی به دوش دارند و انتظار می‌رود به خوبی از عهده آن برآمده و پاسخ اعتماد‌ها را به بهترین شکل ممکن بدهند. بی‌شک مشکلات یکی دو تا نیست. خصوصاً مشکلات جامعه ورزش و ورزشکارانی که گاهی به واسطه فشار همین مشکلات پرتعداد ناچار به کنار گذاشتن ورزش قهرمانی می‌شوند، اما بی‌تردید تک‌تک آن‌ها که کاندیدای حضور در مجلس بودند، در خود توانایی مقابله با این مشکلات را دیدند که پا پیش گذاشتند و حالا از امروز نوبت آنهاست که برابر مشکلات خودی نشان دهند و باری از دوش جامعه ورزش بردارند تا ضمن توسعه ورزش، شاهد موفقیت هر چه بیشتر ورزشکاران باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار