کد خبر: 1218267
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
پس از درخواست پایان نسل‌کشی در غزه رخ داد 
یووال آبراهام، کارگردان فیلم «سرزمین دیگری نیست» با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد که پس از صحبت از ضرورت برابری یهودی‌ها و فلسطینی‌ها در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم برلین، تهدید به مرگ شده است. 

جوان آنلاین: فیلمساز یهودی از سیاستمداران آلمانی به دلیل اینکه سخنرانی پذیرش جایزه‌اش در برلین را «یهود‌ستیزانه» خواندند، انتقاد کرد و گفت جان یهودی‌های منتقد را به خطر می‌اندازید. 
یووال آبراهام، کارگردان فیلم «سرزمین دیگری نیست» با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد که پس از صحبت از ضرورت برابری یهودی‌ها و فلسطینی‌ها در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم برلین، تهدید به مرگ شده است. 
دو کارگردان از چهار کارگردان فیلم مستند «سرزمین دیگری نیست»، یعنی یووال آبراهام و بازل آدرا در مراسم اهدای جوایز در مراسم اختتامیه در کاخ برلیناله پس از برنده شدن جایزه بهترین مستند برای فیلم‌شان روی صحنه رفته بودند. 
یووال آبراهام یکی از کارگردان‌های این فیلم که اسرائیلی است، سیاستمداران آلمانی و رسانه‌های اسرائیلی را به دلیل اینکه سخنرانی او برای دریافت جایزه در جشنواره فیلم برلین را که شنبه ایراد شد، «یهودستیز» نامیده‌اند، مورد انتقاد قرار داد. 
آبراهام در پستی در ایکس (توئیتر سابق) نوشت که تهدید به مرگ و مجبور به لغو پرواز خود به اسرائیل شده است. آبراهام نوشت: این پس از آن اتفاق افتاد که رسانه‌های اسرائیلی و سیاستمداران آلمانی سخنرانی مرا در مراسم اختتامیه برلیناله که در آن خواهان برابری بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، آتش‌بس و پایان آپارتاید بودم، «یهودستیزی» نامیدند. 
وی افزود: سوءاستفاده وحشتناک آلمانی‌ها از این کلمه، نه‌تن‌ها برای ساکت کردن فلسطینی‌ها، بلکه برای ساکت کردن اسرائیلی‌هایی مانند من است که از آتش‌بسی که به کشتار غزه پایان می‌دهد و اجازه آزادی گروگان‌های اسرائیلی را فراهم می‌کند، حمایت می‌کنند. آن‌ها با استفاده نا‌بجا از کلمه یهودی‌ستیزی که معنادار است، جان یهودیان را در سراسر جهان به خطر می‌اندازند. 
«سرزمین دیگری نیست» درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای اخراج فلسطینی‌ها در ماسافر یاتا، روستایی در کرانه باختری اشغالی است. این مستند در بخش جنبی پانورامای برلین به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلم مستند را از سوی تماشاگران دریافت کرد. 
بازل آدرا دیگر کارگردان این مستند که فلسطینی است در کنار آبراهام در مراسم اختتامیه برلیناله از افراد قدرتمند آن جمع خواستند که خواستار آتش‌بس در غزه و توقف اشغال کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی شوند. 
پست کامل یووال آبراهام در ایکس چنین است: 
«اوباش راستگرای اسرائیل دیروز برای جست‌وجوی من به خانه خانواده‌ام رفتند و اعضای نزدیک خانواده را که نیمه‌شب به شهر دیگری گریختند، تهدید کردند. من همچنان تهدید به مرگ می‌شوم، به همین دلیل مجبور شدم پرواز خود را به خانه لغو کنم. این اتفاق پس از آن افتاد که رسانه‌های اسرائیلی و سیاستمداران آلمانی سخنرانی‌ام را در جایزه برلیناله که در آن خواستار برابری بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، آتش‌بس و پایان آپارتاید بودم، «یهودستیزانه» خواندند. سوءاستفاده وحشتناک آلمانی‌ها از این کلمه، نه‌تن‌ها برای ساکت کردن فلسطینی‌ها، بلکه برای ساکت کردن اسرائیلی‌هایی مانند من است که خواستار آتش‌بسی هستند که به کشتار غزه پایان دهد و گروگان‌های اسرائیلی را آزاد کند. استفاده از این واژه معنا دارد و جان یهودیان را در سراسر جهان به خطر می‌اندازد. از آنجا که مادربزرگم در یک اردوگاه کار اجباری در لیبی به دنیا آمد و بیشتر خانواده پدربزرگم توسط آلمانی‌ها در هولوکاست به قتل رسیدند، برایم خشم‌انگیز است که سیاستمداران آلمانی در سال ۲۰۲۴ جسارت این را دارند که این اصطلاح را علیه من به‌گونه‌ای به کار ببرند که جان من و خانواده‌ام را به خطر بیندازد. اما بیش از هر چیز، این رفتار جان کارگردان فلسطینی بازل آدرا را به خطر می‌اندازد که تحت اشغال نظامی در محاصره شهرک‌های خشونت‌آمیز در ماسافریاتا زندگی می‌کند. او در خطر بسیار بیشتری از من است. خوشحالم که فیلم برنده جایزه ما، «سرزمین دیگری نیست» بحث بین‌المللی مهمی را در مورد این موضوع برانگیخته و امیدوارم که میلیون‌ها نفر در سال‌جاری آن را تماشا کنند. ایجاد فضای گفتگو دلیلی است که ما این فیلم را ساختیم. شما می‌توانید بدون اینکه ما را شیطانی جلوه دهید، انتقاد شدیدی از صحبت‌های من و بازل روی صحنه انجام دهید. اگر این کار را برای احساس گناه خود برای هولوکاست انجام می‌دهید، نمی‌خواهم شما دچار گناه شوید.

برچسب ها: غزه ، فیلمنامه ، صهیونیست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار