کد خبر: 1217797
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
وزرای امور خارجه مغرب و عربستان امروز (دوشنبه) در جریان نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، خواستار اقدام جامعه جهانی برای برقراری آتش در غزه شدند.

جوان آنلاین: «ناصر بوریطه» وزیر امور خارجه مغرب در این باره گفت: ما خواستار برقراری آتش بس و ورود کمک ها به غزه هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربی، بوریطه افزود: درباره اقدامات و تصمیماتی که ممکن است منجر به افزایش تنش در مسجد الاقصی طی ماه مبارک رمضان شود، هشدار می دهیم.

از سوی دیگر، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز تاکید کرد: جامعه جهانی باید به مسوولیت های خود در زمینه متوقف کردن جنگ در غزه و حفظ جان غیرنظامیان عمل کند.

بر اساس این گزارش، پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر این سازمان در ژنو صبح امروز (دوشنبه) در ژنو آغاز به کار کرد و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد طی سخنانی در افتتاحیه این نشست اعلام کرد: حملات اسرائیل به رفح نه تنها برای مردم فلسطین وحشتناک خواهد بود، بلکه آخرین میخ را بر تابوت برنامه‌های بشردوستانه ما خواهد کوبید.

گوترش با تاکید بر اینکه مجازات دست‌جمعی مردم فلسطین هیچ توجیهی ندارد، گفت که طی مدت وظیفه خود برای اولین بار با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت با استناد به ماده ۹۹ منشور ملل متحد اشاره و درخواست آتش‌بس در غزه را مطرح کرده است اما این اقدام نیز برای توقف خون‌ریزی و جلوگیری از تشدید تنش در این منطقه کافی نخواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار