کد خبر: 1216965
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
مشاور عالی استاندار مرکزی:
در بحث مازوت باید یکسری استاندارد‌ها طی شود تا به سوخت برسد، ولی این مراحل طی نمی‌شود. باید در پروسه سالم سازی مازوت استاندارد باشد و گوگردزدایی شود. شرکت ملی نفت باید هزینه کند و راهکارش هم وجود دارد.

جوان آنلاین: مشاور عالی استاندار مرکزی گفت: مازوت سوزی نیروگاه شازند تصمیم کشوری است و به ما گفته اند در اولین فرصتی که ناترازی و عدم تعادل انرژی برطرف شود و این موضوع را اعلام کنند، مازوت سوزی در استان قطع خواهد شد. ناترازی همیشه تا قبل از زمستان برطرف می‌شود و بعید است این عدم تعادل خیلی طول بکشد. 

امین جلال‌منش، مشاور عالی استاندار مرکزی با حضور در غرفه روزنامه «جوان» بیان کرد: در بحث مازوت باید یکسری استاندارد‌ها طی شود تا به سوخت برسد، ولی این مراحل طی نمی‌شود. باید در پروسه سالم سازی مازوت استاندارد باشد و گوگردزدایی شود. شرکت ملی نفت باید هزینه کند و راهکارش هم وجود دارد. الان استانداری مرکزی جلسه‌ای تشکیل داده و از پارک علم و فناوری دعوت کردیم و کسانی که توان علمی گوگردزدایی و فیلتراسیون از مبدا را روی مازوت دارند، این کار  را انجام دهند. الان مازوت کیفی تحویل شرکت کشتیرانی می‌شود و این نشان می‌دهد می‌توانیم این کار را انجام دهیم. پالایشگاه و پتروشیمی باید وسط بیایند و مشکل را حل کنند. نیروگاه حرارتی مصرف کننده است و از مبدا باید حل شود.

جلال منش در ادامه افزود: ما به برق نیاز داریم و راه بهتر برطرف کردن ناترازی در حوزه انرژی است. ما این کار را در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر انجام دادیم و استان مرکزی در این زمینه پیشرو است و پنل‌های خورشیدی را تولید می‌کنیم.

مشاور استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در بحث نان کامل پیشگام است. الان ۹۰ نانوایی در شهرستان فعال نان کامل به مردم می رسانند و برنامه ریزی کرده ایم این رقم به ۲۵۰ نانوایی برسد. اگر به سمت آرد کامل برویم صرفه جویی اقتصادی خواهیم داشت و بُعد سلامت آن هم اهمیت زیادی دارد. چون قرص نان کامل یک وعده غذایی کامل است. در حال حاضر در استان مرکزی نان کامل سوغات شده و هر کسی به استان می‌آید نان کامل می‌خرد و سوغات می‌برد. چون آرد استان ما صفر درصد سبوس گیری دارد، دنبال می کنیم تا این آرد را بهر تهران و چند استان دیگر بفروشیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
United States of America
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
0
0
??? یعنی سلامت مردم براتون مهم نیست؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار