کد خبر: 1216827
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
دریادار بردکوپر، یک فرمانده نیروی دریایی امریکا، نبرد دریای سرخ با یمنی‌ها را بزرگ‌ترین نبرد دریایی امریکا از زمان جنگ جهانی دوم خواند
جوان آنلاین: انصارالله یمن که با حملات مداوم خود تردد کشتی‌های صهیونیستی را در دریای سرخ به صفر رساند، حالا روی منافع انگلیس و امریکا متمرکز شده است و در تازه‌ترین رویداد، یمنی‌ها یک کشتی انگلیسی و پهپاد امریکایی را شکار کردند تا مقامات واشینگتن اعتراف کنند که از بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کسی آن‌ها را در عرصه دریایی تا این اندازه به چالش نکشیده بود. 
 
به گزارش «جوان»، به موازات تداوم جنایات ارتش صهیونیستی در غزه، جبهه‌های دیگر مقاومت در منطقه هم روز به روز داغ‌تر می‌شود و آتش جبهه یمن بیش از سایر جبهه‌ها تند است. انصارالله یمن که هر روز هشدار می‌دهد به هیچ کشتی اسرائیلی و هم‌پیمانان آن اجازه تردد در دریای سرخ را نخواهد داد، به این وعده‌های خود عمل کرده و بار دیگر ضرباتی را به امریکا و انگلیس در این مسیر دریایی وارد کرده است. 
به گزارش شبکه المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های دریایی ما یک کشتی انگلیسی را در خلیج عدن با تعدادی از موشک‌های دریایی مناسب هدف قرار دادند که موشک‌ها به صورت مؤثر و مستقیم به کشتی مذکور اصابت کرد. به گفته سریع، «این عملیات باعث آسیب رسیدن به کشتی مذکور و توقف کامل آن شده و در نتیجه خسارت‌های زیادی که به آن وارد شده در معرض غرق شدن قرار گرفته است.» سریع تصریح کرد که نیرو‌های یمنی در این عملیات در خلیج عدن تلاش کردند کادر انسانی کشتی انگلیسی در امنیت باشند و بتوانند از کشتی خارج شوند. 
به گزارش الجزیره، این درحالی است که شرکت امنیت دریایی «امبری» در این باره اعلام کرد که یک کشتی باری انگلیسی از وقوع حمله در تنگه باب‌المندب خبر داد. سازمان تجارت دریایی انگلیس هم اعلام کرد گزارشی از وقوع یک حادثه امنیتی جدید در دریای سرخ دریافت کرده است. طبق گزارش رسانه‌ها، کشتی هدف گرفته شده در جنوب المخا از امارات می‌آمد. با انهدام کشتی انگلیسی، تعداد کشتی‌های هدف گرفته توسط صنعا در حمایت از مردم فلسطین به ۳۲ عدد رسید. 
حمله به کشتی انگلیسی تنها دستاورد یمنی‌ها نبود و آن‌ها توانستند چشمان جاسوسی امریکا در هوا را نیز شکار کنند. یحیی سریع در این باره تصریح کرد که سامانه دفاع هوایی یمن نیز موفق شده یک پهپاد «ام‌کیو ۹» امریکایی را در الحدیده با موشک‌های مناسب هدف قرار دهد. این پهپاد درحال انجام اقدامات خصمانه ضد یمن بوده است. سریع تصریح کرد که نیرو‌های یمنی در اتخاذ اقدامات نظامی مناسبات و عملیات ضد تمام اهداف خصمانه برای دفاع از یمن و تأکید بر مواضع خود در حمایت از ملت فلسطین هیچ تردیدی به خود راه نمی‌دهند. سریع تأکید کرد که عملیات نیرو‌های مسلح در دریای سرخ و دریای عرب تا توقف تجاوز به غزه و رفع محاصره این منطقه ادامه خواهد داشت. 
عملیات اخیر انصارالله در واکنش به جنگ‌افروزی‌های لندن و واشینگتن علیه ملت یمن انجام می‌شود که در حمایت از اسرائیل دریای سرخ را به بشکه باروت تبدیل کرده‌اند. امریکا و انگلیس با ده‌ها حمله هوایی در یک ماه گذشته تلاش کردند زیرساخت‌های نظامی انصارالله را نابود کرده و عملیات این جنبش را در دریای سرخ متوقف کنند، اما این اقدامات نتیجه عکس داد و اکنون در نبود کشتی‌های اسرائیلی، کشتی‌های این دو کشور به سیبل حملات یمنی‌ها تبدیل شده‌اند. رهبران صنعا هشدار داده‌اند مادامی که جنایت‌های اسرائیل در غزه ادامه دارد، آن‌ها نیز به عملیات خود علیه صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان غربی آن ادامه خواهند داد و حملات گاه‌و‌بی‌گاه ائتلاف نمایشی امریکا هم نمی‌تواند در این زمینه اخلال ایجاد کند. انهدام پهپاد پیشرفته امریکا و کشتی انگلیسی، نشان می‌دهد که یمنی‌ها از توانایی بالایی برای ضربه زدن به دشمن برخوردارند و هیچ شیطنت غربی از دید انصارالله پنهان نمی‌ماند. 
 
 انصارالله بزرگ‌ترین چالش واشینگتن
در سایه قدرت نمایی انصارالله در دریای سرخ و ضربات سخت به جبهه عبری- غربی، مقامات امریکا اعتراف می‌کنند. دریادار «برد کوپر» یکی از فرماندهان نیروی دریایی امریکا با اذعان به توان ارتش یمن، گفت که مقابله با یمنی‌ها در دریای سرخ بزرگ‌ترین نبرد دریایی است که امریکا از زمان جنگ جهانی دوم با آن مواجه بوده است. کوپر تأکید کرد: «فکر می‌کنم برای پیدا کردن مشابه این جنگ ما باید به جنگ دوم جهانی برگردیم، زمانی که کشتی‌ها درگیر نبرد بودند.» به گزارش پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، کوپر افزود: وقتی می‌گویم شرکت در نبرد، یعنی جایی که در آن شلیک می‌شود و ما پاسخ می‌دهیم. در حال حاضر، نیروی دریایی امریکا ۷ هزارنیرو به دریای سرخ فرستاده است.» 
با وجود لشکرکشی گسترده امریکا به دریای سرخ و تشکیل ائتلاف دریایی، تاکنون نتوانسته از پس نیرو‌های انصارالله برآید و همین مسئله وجهه امریکا در جهان را خدشه‌دار کرده است. مقامات انصارالله پیش‌تر هشدار داده بودند حمله زمینی امریکا به یمن، پایان هژمونی این کشور در منطقه خواهد بود و سرنوشتی بدتر از جنگ ویتنام و افغانستان در انتظار امریکایی‌ها است. مقامات کاخ سفید ادعا می‌کنند برای تأمین امنیت کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ حضور دارند، اما ورود این کشور به معرکه درگیری‌ها در این منطقه، آتش جنگ را شعله‌ور کرده و نگرانی‌ها را نسبت به گسترش دامنه درگیری افزایش داده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
0
0
وعده خدا حتمی است ان شاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
0
1
درود خدا بر انصارالله حامی مظلومین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار