کد خبر: 1215693
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
محسن منصوری:
معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست دولت، استفاده حداکثری از منابع برای توانمندسازی تولید است گفت: امسال در دهه فجر، واحد‌های اقتصادی متعدد و متفاوت در کل کشور به بهره‌برداری رسید.

جوان آنلاین: محسن منصوری روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری همزمان هشت‌هزار طرح اقتصادی صندوق کارآفرینی امید، در قم با بیان اینکه منابع مالی سرگردان موجود در کشور را اگر به سمت تولید هدایت کنیم، باعث اشتغال و رونق تولید می‌شود افزود: رونق تولید منجر به مهار تورم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رئیس هیات امنای صندوق کارآفرینی امید با اشاره به بهربرداری از هشت هزار طرح کسب‌وکار خُرد، کوچک و متوسط با تسهیلات پرداختی از صندوق کارآفرینی امید گفت: کار این صندوق مقدس است، چون هدف‌گذاری آن در راستای ایجاد عدالت می‌باشد.

منصوری با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید به معنای واقعی کلمه، اقدام به عارضه‌یابی و مدیریت میدانی کسب‌وکار‌ها می‌کند بیان داشت: توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار و سرمایه‌های معطل مانده مردم، در نوع خود کار ارزشمندی به شمار می‌آید.

وی یادآور شد: راه حل مساله اشتغال، ایجاد بنگاه‌های کوچک، زودبازده، متوسط و خرد است که مقیاس بزرگی ندارند و با رقم‌های کم فعال می‌شوند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کارآفرینی اجتماعی در کشور با جدیت دنبال می‌شود اظهار کرد: یکی از موثرترین نهاد‌های مالی که این موضوع را دنبال می‌کند صندوق کارآفرینی امید است.

وی ادامه داد: از نقاط و وجوه متمایز این صندوق با سایر بنگاه‌های اقتصادی، تمرکز آن بر کارآفرینی اجتماعی است.

وی گفت: ارقامی که توسط این صندوق پرداخت می‌شود، شاید بزرگ نباشد، ولی ظرفیت‌های چند برابری و بعضا چند ده‌برابری را فعال می‌نماید.

منصوری گفت: نسبت اشتغال ایجاد شده به منابع پرداخت شده نیز از کارکرد‌های این صندوق است که اتفاق بزرگی را رقم می‌زند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کارکرد صندوق کارآفرینی امید بیش از آنکه، اقتصادی باشد، اجتماعی است، چراکه با اشتغال‌زایی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کنیم.

وی افزود: با ایجاد یک شغل، از ده‌ها مساله اجتماعی، از جمله حاشیه‌نشینی، طلاق و درگیری‌های خانوادگی ممانعت به عمل می‌آید.

وی تصریح کرد: فردی که شغل نداشته باشد، در زمینه مسائل خانوادگی با مشکل جدی مواجه است، از این رو صندوق کارآفرینی امید اثرگذاری اجتماعی خوبی دارد.

منصوری با تاکید بر این مطلب که استانداران و معاونان‌شان صندوق کارآفرینی را برای خودشان بدانند گفت: این صندوق از نظر قواعد و نظامات حاکم بر سیستم مالی، فوق‌العاده راحت‌تر از یک بانک است.

وی ادامه داد: تسهیلات این صندوق با کمترین ضمانت‌ها و تعهد‌ها به یک تولیدکننده پرداخت می‌شود.

منصوری با بیان اینکه منابع مالی صندوق کارآفرینی امید قوی نیست و ما باید آن را تقویت کنیم بیان کرد: برای جذب منابع مالی این صندوق در استان‌ها، با بنگاه‌ها، صنایع و مجموعه‌های مختلف توافق شود.

همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، طی آیینی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و برخی مسئولان کشوری و استانی تعداد هشت هزار و ۱۹۳ طرح کسب‌وکار خرد، کوچک و متوسط با اشتغال ۴۲ هزار و ۶۸۶ نفر و با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار