کد خبر: 1213145
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
حسین عبداللهی‌فر
حسین عبداللهی‌فر

 هر چه به یازده اسفند روز انتخابات مهم ملت ایران نزدیک‌تر می‌شویم، صدا‌های شوم تحریم و زمزمه‌های زشت سهم‌خواهی نیز افزایش می‌یابد که نمونه‌های بارز آن این روز‌ها در صدور بیانیه‌های تحریمی کم سابقه از سوی جریان‌های همسو با غرب و جدال‌های کم حاصل خودی‌ها مشاهده می‌شود. 
یکی از علل این وضعیت را می‌توان در بی‌توجهی نخبگان به تغییر اولویت‌های نظام و کشور ذکر کرد. اندکی دقت در مسائل اساسی و اولویت دار کشور در شرایط فعلی نشان می‌دهد اولویت نظام اسلامی در انتخابات پیش رو از کیفیت و نتیجه صندوق‌های رأی به کمیت و میزان حضور مردم تغییر یافته است، چراکه اگر انتخابات سرد و ضعیف برگزار شود، قوی‌ترین مجالس هم امکان جبران خلأ‌های ناشی از آن را نخواهند داشت. در خصوص علل تغییر اولویت‌های نظام، کافی است به تغییر راهبرد‌ها و تاکتیک‌های دشمن در قبال انتخابات اشاره کرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: 
تغییر تاکتیک دشمن از تضعیف اسلامیت نظام به تضعیف جمهوریت نظام: راهبرد دشمنان ملت ایران در انتخابات‌های سه دهه گذشته عمدتاً حمایت از یک جریان خاص به منظور نفوذ به ارکان قدرت و تضعیف اسلامیت نظام بود که نتیجه چندانی برای دشمن در بر نداشت؛ لذا پس از ورود نظام اسلامی به چهل ساله دوم عمر با برکت خویش و عصبانیت غرب از ماندگاری انقلاب اسلامی بر آن شد با تضعیف جمهوریت نظام، در واقع پشتوانه اصلی نظام اسلامی را مورد هدف قرار دهد. 
تغییر راهبرد نظام سلطه در زورآمایی با نظام اسلامی از فضای حقیقی به فضای رسانه: شواهد بسیاری نشان می‌دهد که نظام سلطه در انتخابات آتی قصد دارد با تحریم انتخابات و دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق‌های رأی، توانایی خویش در بسیج افکار عمومی با استفاده از فضای رسانه‌ای و روانی جامعه را اثبات کند. با این نگاه میدان رقابت‌های انتخاباتی بیش از آنکه بین دو یا چند جریان داخلی باشد، رقابتی است که نظام سلطه با نظام اسلامی در فضای رسانه‌ای تعریف کرده است. 
تغییر راهبرد غرب در جنگ ترکیبی از اغتشاش خیابانی به اعتراض مدنی: غرب قصد دارد با تعبیر معارضه مدنی از عدم حضور هر یک از شهروندان ایرانی در پای صندوق‌های رأی و جابه‌جایی مفهوم اغتشاش و اعتراض، ضمن کشاندن اغتشاشات به انتخابات جهت کاهش مشارکت، بر شکست خویش در جنگ ترکیبی سال گذشته سرپوش بگذارد. 
تغییر رویکرد دشمن از براندازی پروژه‌ای به براندازی پروسه‌ای: ناکامی‌های سریالی دشمنان ملت ایران در دستیابی به اهداف خویش سبب شده تا از براندازی‌های پروژه‌ای و اقدامات دفعی به براندازی فرایندی روی بیاورند که لازمه برنامه‌ریزی میان مدت و توجه بر روندهاست. از این منظر دشمن به کاهش ولو یک درصدی میزان مشارکت مردم در انتخابات به نسبت گذشته امید دارد، چراکه امید آن‌ها به موفقیت آمیز بودن برنامه‌های خود را افزایش داده و بر ادامه این روند در انتخابات‌های بعدی سرمایه گذاری می‌کنند. 
تغییر نحوه محاسبه قدرت مقاومت از توانایی میدانی به حمایت‌های مردمی: در حالی که رژیم صهیونیستی بازنده واقعی و میدانی مقابله با حماس و مردم غزه می‌باشد، به نظر می‌رسد دشمنان اسلامی و بشریت تلاش می‌کنند با گره زدن سرنوشت مقاومت به انتخابات اسفند، باخت خویش در میدان را با ادعای تضعیف تفکر مقاومت در ام القرای مقاومت جبران کنند. این حیله اگرچه نمی‌تواند در جبهه مقاومت تاثیر داشته باشد، اما در افکار عمومی دنیا، سیاستمداران غربی و گروه‌های معاند نظام اسلامی انگیره ایجاد می‌کند. 
تغییر تاکتیک غرب از موج سواری بر آسیب‌های کشور به زدن نقاط قوت نظام: یکی از اهداف دشمنان در جنگ ترکیبی سال گذشته ضربه زدن به نقاط قوت نظام اسلامی بود که توفیق چندانی در رسیدن به آن نداشتند. از این رو، در سال جاری تلاش کردند انتخابات را به عنوان یک نقطه قوت اصلی نظام مورد هدف قرار دهند. با همین نگاه مقام معظم رهبری از همان ابتدای سال فرمودند: «اگر می‌خواهید جلوی فشار دشمن گرفته بشود، باید قوی بشویم. یکی از ابزار‌های مهم قوتِ کشور همین انتخابات است.»
عدم توجه نخبگان به این تغییرات سبب ورود به مسائل حاشیه‌ای شده که نظام اسلامی را در رسیدن به هدف اصلی و اولویت اول خود در نومیدسازی دشمن در تضعیف انتخابات، کمک می‌نماید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار