کد خبر: 1213124
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
وزیر امور خارجه ایران در پایان سفر یک روزه خود به پاکستان و تشریح دستاورد‌های مثبت آن، گفت: مرز‌های امن ایران و پاکستان هیچ جایی برای تحرکات تروریستی و حامیان فرامنطقه‌ای آن ندارد.

جوان آنلاین: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دوشنبه شب و پیش از ترک اسلام‌آباد به سمت تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیدار‌های بسیار مهم و سازنده‌ای در جریان این سفر با مقامات عالی‌رتبه پاکستان صورت گرفت و توافق شد تا ما همکاری‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، انرژی و در سایر حوزه‌های متفق‌القول را با سرعت بیشتری تداوم ببخشیم.

به گزارش آنا، وزیر امور خارجه ایران افزود: دولت‌های ایران و پاکستان همچنین توافق دارند که مطابق با یک جدول زمان‌بندی شده، پنج گذرگاه جدید مرزی به گذرگاه‌های مرزی موجود میان دو همسایه اضافه شود.

او تأکید کرد که مرز‌های امن ما باید به مرز‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری تبدیل شود چرا که هر دو کشور مصمم هستند که این مرز‌ها هیچ جایی برای تروریسم و اقدامات تروریستی ندارد.

امیرعبداللهیان گفت: متأسفانه دشمنان تلاش دارند تا گروه‌های تروریستی را در منطقه فعال نگه دارند و از آنجایی که شاهد یکسری فعالیت‌های تروریستی در مرز‌های ایران و پاکستان هستیم، این عناصر با سرویس‌های امنیتی آمریکا و رژیم اسرائیل ارتباط دارند که هدف آن تداوم ناامنی‌ها در منطقه است.

وزیر خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که در چارچوب توافقاتی که با مسئولان پاکستانی صورت گرفت، همکاری‌های ضد تروریستی دو کشور گسترش یافته و در حوزه‌های همکاری‌های صنعتی، علمی، بازرگانی و انرژی نیز شاهد اقدامات خوبی خواهیم بود.

وی در پایان افزود که تا روز‌های آینده هیئت‌های مختلفی میان ایران و پاکستان مبادله خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار