کد خبر: 1211487
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
پایگاه تحلیلی «هیل» عنوان کرد نمایندگان جمهوری‌خواه سنای آمریکا بر سر یک دوراهی سرنوشت‌سازِ مبنی بر "حمایت از ترامپ یا حفظ سکوت" قرار گرفته‌اند.

جوان آنلاین: با نزدیک شدن انتخابات اولیه در ایالت نیوهمپشایر، آن دسته از جمهوری‌خواهان که تا این لحظه موضعی در قبال دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق نگرفته‌اند لحظات دشواری را برای تصمیم‌گیری و اعلام موضع نسبت به او می‌گذرانند.

یکی از حامیان ترامپ، سناتور جی دی ونس از ایالت آیوا، با اشاره به پیروزی‌ اخیر ترامپ در ایالتش او را «نامزد نهایی» خوانده و عملاً به‌تعویق انداختن حمایت از او را دارای عواقب عنوان کرده است.

ونس با اعلام اینکه بهتر بود این حمایت‌ها قبل از نیوهمپشایر یا حتی قبل از آیوا شروع می‌شدند، افزود: «اگر تا روز تنفیذ صبر کنید، آن‌وقت حمایت شما به چه دردی می‌خورد؟»

اگرچه فاصله ترامپ از رقبایش در ایالت نیوهمپشایر کمتر از آیوا است، اما این گفته‌ها نشان می‌دهد سناتورهای جمهوری‌خواه نتایج این ایالت را آخرین فرصت برای اعلام موضع نسبت‌ به ترامپ می‌دانند.

سوابق ترامپ نشان می‌دهد وی توان خود و حامیانش را علیه افراد کمتر وفادار به‌کار خواهد گرفت.

از ابتدای ماه دسامبر ۱۲ سناتور حمایت خود از بازگشت ترامپ به کاخ سفید را اعلام کرده‌اند و تاکنون این تعداد به ۲۶ نفر رسیده‌ است.

در این میان، تیم اسکات سناتور کارولینای جنوبی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری که اواسط نوامبر کناره‌گیری کرد به‌چشم می‌خورد.

این سناتور که ترامپ و هیلی قبل از انتخابات آیوا از او برای پیوستن به کمپین خود دعوت کرده‌ بودند، با حضور در راهپیمایی روز جمعه حمایت خود را از ترامپ اعلام کرد.

هیل به نقل از یک منبع آگاه نوشت: ترامپ به این حمایت‌ها برای مسجل کردن پیروزی خود نیاز دارد، در حالی‌که هیلی تنها برای ادامه مسیر انتخاباتی‌اش تلاش می‌کند.

نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از برتری ۱۰ درصدی ترامپ نسبت به هیلی در نیوهمپشایر است.

اگرچه اعمال فشار بر سناتورها به‌طور رسمی صورت نمی‌گیرد، اما ترامپ پشت پرده نسبت به سستی سناتورها اعلام ناخرسندی کرده است.

یکی از این سناتورها تد کروز (سناتور تکزاس) است که تنها بعد از اعلام نتایج انتخابات آیوا حمایت خود از ترامپ را اعلام کرد.

یکی از افرادی که اعمال فشار برای لابی ترامپ را در سکوت برعهده دارند سناتور استیو دینز (از ایالت مونتانا)، رئیس کمیته ملی سناتورهای جمهوری‌خواه و اولین چهره جمهوری‌خواهی است که حمایت خود از ترامپ را اعلام کرد.

با پایان یافتن انتخابات آیوا نیز دو سناتور این ایالت یعنی جونی ارنست و چاک گراسلی موضع خنثی را کنار گذارده و وارد کارزار رقابت شده‌اند.

ارنست از مؤثرترین چهره‌های جمهوری‌خواه سنا محسوب می‌شود. او اعلام کرده «هر آنچه در توان دارم می‌گذارم تا بایدن از کاخ سفید برود».

بخشی از استراتژی انتخاباتی کمپین ترامپ گذشته از جلب حمایت‌ حداکثری سناتورها، جلب حمایت آن دسته از کسانی است که حس مشخص بودن نتایج نهایی را ایجاد می‌کنند.

در عین حال، چهره‌هایی هستند که حمایت آنها از ترامپ قبل از تعیین رسمی او به‌عنوان نامزد جمهوری‌خواهان بعید به‌نظر می‌رسد.

در این دسته، برخی سناتورهای بانفوذ مانند میچ مک‌کانل از ایالت کنتاکی و سخنگوی اقلیت جمهوری‌خواه سنا، جان تون از ایالت داکوتای جنوبی و ویپ اقلیت سنا، و جان کورنی از ایالت تگزاس نیز قرار دارند. تون و کورنی در گذشته نسبت به توفیق ترامپ در انتخابات اظهار تردید کرده بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار