کد خبر: 1211262
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
امیرعبداللهیان خطاب به آمریکا:
وزیر امور خارجه خطاب به جو بایدن و کاخ سفید بر توقف فوری جنگ در غزه تأکید کرد و به آنها هشدار داد که سرنوشت خود را به سرنوشت نتانیاهو گره نزنند.

جوان آنلاین:‌ «بگذارید صلح به منطقه ما بازگردد» این را وزیر امور خارجه ایران در پیامی خطاب به دولتمردان آمریکایی عنوان کرد.

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با شبکه سی‌.ان‌.بی‌.سی آمریکا بر توقف جنگ در غزه که بیش از یکصد روز از آن می‌گذرد و قریب به ۲۵ هزار شهید به همراه داشته تأکید کرد و همکاری تمام عیار بایدن و کاخ سفید با «اراذلی مانند نتانیاهو» را ریشه ناامنی در منطقه خواند.

وی تصریح کرد که بایدن باید فوراً حمایت کامل خود را از نسل‌کشی فلسطینی‌ها و کشتار بیش از ۱۳۵۰۰ کودک فلسطینی متوقف کند و هشدار داد که سرنوشت خود را به سرنوشت نتانیاهو گره نزنند.

آمریکا از ابتدای جنگ علیه غزه که یکصد و شش روز از آن می‌گذرد، ضمن حمایت‌های مالی و لجستیکی با وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت از رژیم اسرائیل حمایت کرده است. چندی پیش هم روزنامه وال‌استریت‌ژورنال از ارسال ۱۵ هزار بمب و ۵۷ هزار گلوله توپخانه توسط آمریکا به اسرائیل بعد از عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

 

امیرعبداللهیان پیش از این هم گفته بود که مدیریت جنگ در اختیار نظامیان و دستگاه امنیتی آمریکاست و وزیر دفاع آمریکا «لوید آستین» هم اخیرا در اظهاراتی اعلام کرد که واشنگتن به حمایت از اسرائیل ادامه می‌دهد تا حماس پیروز نشود.

از سوی دیگر قانونگذار ایرلندی پارلمان اروپا «میک والاس» اخیرا اذعان کرد که اسرائیل بدون حمایت آمریکا و اروپا نمی‌توانست این نسل کشی را در غزه انجام دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در گفت‌وگو با این شبکه آمریکایی گفت که نتانیاهو به پایان خط رسیده و هیچگونه تجهیزات پزشکی یا کپسول اکسیژنی نمی‌تواند او را احیا کرده و نجات دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار