کد خبر: 1210896
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
سیدمهدی طالقانی فرزند آیت‌الله سیدمحمود طالقانی و البته یک انسان کم نظیر و دوست‌داشتنی، این روز‌ها حال خوبی ندارد. برایش دعا کنید!

جوان آنلاین:‌ در پی وخامت حال سیدمهدی طالقانی، محمدرضا کائینی نویسنده و روزنامه نگار با انتشار متنی از مردم خواست برای او دعا کنند.

سیدمهدی علایی‌طالقانی فرزند زنده‌یاد آیت‌الله سیدمحمود طالقانی، چند روزی است به دلیل عارضه ریوی و تنفسی، در بیمارستان خاتم‌الانبیاء تهران بستری شد.

در پی این اتفاق محمدرضا کائینی نویسنده و روزنامه نگار متنی منتشر کرد که در ادامه تقدیم می‌شود.

«حالا من در عصرگاهی زمستانی، بر بالین نمادِ بیست‌وسه سال خاطره عمدتاً شیرین و ماندگار ایستاده‌ام! در حالی که هشیاری‌اش کاهش یافته، به دشواری نفس می‌کشد و سخت‌تر کلامی را به زبان می‌آورد! کسی که مصاحبتش، به بخش‌هایی از کردار، گفتارم و زندگی‌ام شکل داده است و نیز طی سال‌ها، ماه‌ها و روزها، مراوده با وی را بر هر کار دیگر ترجیح داده‌ام...

ما را محبتِ پدرش با هم آشنا و صمیمی ساخت. همین دوستی نیز باعث شد که او گوشه‌نشینی را رها کند و با این قلم به جست‌و‌جوی نایافته‌ها و از آن مهم‌تر بازنمایی زمانه و کارنامه «طالقانی» شود. در این طریق چه سفر‌ها کردیم، چه یادمان‌ها به انتشار سپردیم و چه کنگره‌ها و آئین‌ها برگزار نمودیم! با این همه من این «آقازاده متفاوت» را، برخوردار از خصالی دیدم، که فرزند طالقانی بودن در حاشیه آن قرار می‌گرفت. خودساخته بود، آغاز و انجام زندگی را برای خویش معنا کرده بود، شجاع بود، ظلم ستیز بود، با همه بر سرِ مهر بود، وفادار بود، شیرین کلام بود و...

آقا! وقتتان تمام است... بله، من در آی. سی. یوی بیمارستان خاتم الانبیاء ایستاده‌ام. جایی که آدم‌ها بر خلاف بیرون، فرصتشان برای با‌هم‌بودن محدود است. جایی که از آغاز، باید برای خداحافظی آماده بود و چه تلخ و چه بی‌رحم!

سیدمهدی طالقانی فرزند آیت‌الله سیدمحمود طالقانی و البته یک انسان کم نظیر و دوست‌داشتنی، این روز‌ها حال خوبی ندارد. برایش دعا کنید!»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار