کد خبر: 1210679
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
رئیس‌جمهور در نشست با دست‌اندرکاران جشنواره فیلم فجر عنوان کرد
تولید ابزار‌های سرگرمی و اسباب‌بازی، تولید در بخش‌های پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای و تولید محتوای فرهنگی از جمله عرصه‌های مهم فرهنگی هستند که تا حدود زیادی مورد غفلت قرار گرفتند
سید مرتضی ذاکر

جوان آنلاین: رئیس‌جمهور در نشست با دست‌اندرکاران جشنواره فیلم فجر ضمن اشاره به داشته‌های فرهنگی و ارزشمند تمدن ایرانی اسلامی از سینماگران و هنرمندان برای عرضه هنرمندانه این زیبایی‌ها در قالب سینما به جهانیان دعوت کرد.
به گزارش «جوان» از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در جریان بازدید از معاونت امور سینمایی و دیدار با دست‌اندرکاران «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» گفت: تمدن ایرانی اسلامی داشته‌های فرهنگی، هنری و ادبی ارزشمندی دارد که یکی از مؤثرترین روش‌های ارائه آن به دنیا، به تصویر کشیده‌شدن این داشته‌ها در قالب سینما است و دولت مردمی آمادگی دارد که در این عرصه با همکاری اهالی فرهنگ و هنر و به همت خود هنرمندان قدم بردارد.
رئیس‌جمهور در ادامه ضمن تأکید بر تلاش برای تقویت نقاط قوت و رفع کاستی‌ها و ضعف‌های این رویداد مهم افزود: استفاده از نگاه و تجارب پیشکسوتان در این زمینه بسیار اهمیت دارد و به هیچ‌وجه نباید اجازه داد این تجارب ارزنده در حاشیه قرار گیرد. سینما موضوعی مهم و قابل‌توجه است که هر گونه هزینه در آن نوعی سرمایه‌گذاری برای کشور است.
رئیسی با اشاره به گزارش ارائه‌شده درباره افزایش قابل‌توجه آثار ارائه‌شده در این دوره جشنواره از فیلمسازان فیلم اولی و شهرستانی اظهار داشت: ارتقای کمی و کیفی آثار حاضر در جشنواره امسال مایه خرسندی است. در کشور‌های مختلف برای رویداد‌های بسیار کم‌اهمیت‌تر از دفاع مقدس، آثار هنری و ادبی متعددی تولید می‌شود؛ رشادت‌ها، ایستادگی و از خودگذشتگی‌های دوران دفاع مقدس ظرفیت‌های بسیار زیادی برای تولید آثار هنری، فرهنگی و ادبی دارد که باید به خوبی مورد توجه قرار گیرند.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش‌های جوانان کشور را که با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های بسیار زیاد توانسته‌اند با نوآوری و خلاقیت به دستاورد‌های بسیار ارزنده‌ای دست یابند، بسیار ارزشمند توصیف و تصریح کرد: این تلاش‌ها نیز همچون جلوه‌های زیبای دفاع مقدس ظرفیت‌های زیادی برای خلق آثار هنری و ادبی دارد که باید به شکل شایسته مورد توجه قرار گیرند.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش نگاه حاکم بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی و توجه به تمامی فعالان عرصه فرهنگ و هنر و توجه به خواسته‌ها و دغدغه‌های آنان را ارزنده دانست و افزود: بنده اطلاع دارم که فعالان این عرصه خواسته‌ها و دغدغه‌های خیلی پیچیده و غیرقابل‌دستیابی ندارند، بنابراین باید نظرات، تجربیات و ظرفیت‌های آنان مورد توجه قرار گیرد.
وی به اهمیت عرضه آثار هنری، سینمایی و ادبی در کشور‌های اسلامی، همسایه و همسو اشاره کرد و گفت: آنچه تا کنون از آثار فرهنگی، هنری و ادبی کشور به این بخش از کشور‌ها ارائه‌شده با استقبال بسیار خوبی مواجه‌شده و توانسته ارزش‌های جمهوری اسلامی را ترویج کند، بنابراین تولید و عرضه اینگونه آثار فاخر فرهنگی باید مورد حمایت قرار گیرد.
تولید ابزار‌های سرگرمی و اسباب‌بازی، تولید در بخش‌های پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای و تولید محتوای فرهنگی از جمله دیگر نکات مورد اشاره رئیسی بود که در تشریح اهمیت آن‌ها اظهار کرد: از جمله عرصه‌های مهم فرهنگی که تا حدود زیادی مورد غفلت واقع شده و نیاز‌های آن همچنان از منابعی تأمین می‌شود که محصولات‌شان چندان با باورها، رسوم و بوم فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ما سازگاری ندارد، همین بخش‌ها هستند.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: در زمینه تولید اسباب‌بازی، پویانمایی، بازی‌های رایانه‌ای و تولید محتوا ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور داریم که اگر مورد توجه واقع شوند، علاوه بر تأمین نیاز‌های داخل با لحاظ وجوه و جذابیت‌های فرهنگی، می‌توانند به رونق اقتصاد فرهنگ و نیز تولید محصولات خلاقانه نتیجه‌بخش و امیدبخش نیز کمک کنند.
رئیسی در پایان سخنانش آزادی اندیشه، بیان و قلم را جزو بزرگ‌ترین دستاورد‌ها و افتخارات جمهوری اسلامی ایران دانست که برخی تلاش دارند با قلم و بیان زهرآگین خود آن‌ها را مخدوش کنند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از به ثمر رسیدن این تلاش‌ها ممانعت کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار