کد خبر: 1209988
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
نایب رئیس سازمان اطلاع‌رسانی یمن گفت یمنی‌ها اجازه نخواهند داد آمریکا در کشورشان جولان دهند و پایگاهی که آمریکا در یمن هدف قرار داده، غیرفعال بوده است.

جوان آنلاین: «نصرالدین عامر» نایب رئیس سازمان اطلاع‌رسانی یمن، ظهر امروز (شنبه)، جزئیات جدیدی درباره حمله بامدادی آمریکا به خاک یمن اعلام کرد.

به گزارش دفاع پرس، آمریکا، بامداد امروز، مناطقی را در یمن هدف حمله قرار داد. شبکه «المسیره»، صبح امروز، گزارش داده بود که در این حمله پایگاه «الدیلمی» هدف قرار گرفت.

نصر الدین عامر در مصاحبه با شبکه «الجزیره» در این باره گفت: «اجازه نخواهیم داد آمریکایی‌ها در کشور ما جولان دهند و به‌زودی پاسخ خواهیم داد».

وی در ادامه اضافه کرد: «پایگاه‌هایی که آمریکایی‌ها هدف قرار دادند، غیرفعال بود. ما حضور آمریکایی‌ها را در منطقه غیرقانونی می‌دانیم و حمله ما به شناور‌های آمریکایی در منطقه مشروع است».

واشنگتن می‌گوید که این حمله را در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ انجام داده است. آمریکا، بامداد روز جمعه، نیز به با کمک انگلیس مناطقی را در یمن مورد حمله قرار داده بود.

مقامات یمنی گفته‌اند که منتظر لحظه ورود مستقیم آمریکا و انگلیس به جنگ بوده‌اند و به‌زودی به آمریکایی‌ها پاسخ خواهند داد.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن، دیشب، در گفتگو با شبکه «المیادین» گفت که ارتش یمن بانک اهدافی مرتبط با اقدامات تنش‌زای آمریکا دارد و برای ورود مستقیم آمریکا به جنگ لحظه‌شماری می‌کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار