کد خبر: 1206767
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
در نشست خبری ششمین جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم مطرح شد
مدیر عامل بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) گفت: یکی از اهداف جشنواره امام رضا (ع)، توسعه فرهنگی روستا مبتنی بر آموزه‌های فرهنگ رضوی است تا فرهنگ رضوی در بوم روستایی کشور گسترش پیدا کند.

جوان آنلاین: مدیر عامل بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) گفت: یکی از اهداف جشنواره امام رضا (ع)، توسعه فرهنگی روستا مبتنی بر آموزه‌های فرهنگ رضوی است تا فرهنگ رضوی در بوم روستایی کشور گسترش پیدا کند.
به گزارش «جوان»، مرتضی سعیدی‌زاده، روز گذشته در نشست خبری ششمین جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم گفت: جشنواره آسمان هشتم پنج دوره به صورت ملی و شهری فعالیت داشته‌است. اهدافی که در این دوره از جشنواره امام رضا (ع) داریم، توسعه فرهنگی روستا مبتنی بر آموزه‌های فرهنگ رضوی است تا فرهنگ رضوی در بوم روستایی کشور گسترش پیدا کند. وی افزود: ارزش‌های بنیادی که در فرهنگ روستا وجود دارد، شامل عشق، ایمان، خلوص، غیرت و سلحشوری است و ما با تأکید بر اینکه فرهنگ روستایی فرهنگ مبتنی با تداوم و استمرار فرهنگ روستایی است، از این رو در این جشنواره به نوآوری و باز‌آفرینی فرهنگی و هنری روستا‌ها توجه داریم. اگر اعتقاد داریم که باید مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد و از حاشیه‌نشینی کاسته‌شود و حضور روستاییان در روستا‌ها توسعه پیدا کند، باید در زیست‌بوم روستا‌ها نشاط‌آفرینی و محرومیت‌زدایی صورت بگیرد. سعیدی‌زاده افزود: در دوره مدیریت جدید بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) که از سال گذشته شروع شد دو مؤلفه را مبنای برنامه‌ریزی خود قرار دادیم. نخست حرفه‌ای شدن جشنواره‌های امام رضا و تولید آثار فاخر و اثرگذار و دیگری عمومی‌سازی و گسترش فرهنگ رضوی در مناطق کشور و حوزه بین‌الملل است. برای گسترش فرهنگ رضوی لازم است به تولید محصولات فاخر و اثرگذار دست پیدا کنیم و بتوانیم آن را در ظرفیت‌های عمومی مردم گسترش دهیم.
سعیدی‌زاده ادامه داد: بر همین اساس در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) سه محور را فعال می‌کنیم که محور اول جشنواره‌های تخصصی رضوی است که در چهار بخش در حوزه شعر رضوی، حوزه هنر‌های نمایشی رضوی، حوزه دانشجویی رضوی و حوزه روستایی رضوی صورت می‌پذیرد. در بخش دیگری از این نشست خبری سید امیرحسین مدنی معاون بخش توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری نیز گفت: حاکمیت و دولتمردان باید نگاه خود را از شهر‌ها به روستا‌ها برگردانند. روستا محل تولید نه‌تن‌ها تولید مواد غذایی بلکه محل تولید فرهنگ است. اصالت و فرهنگ ما به روستا‌ها گره خورده‌است. مدنی ادامه داد: توجه به روستا‌ها نسبت به دوره‌های گذشته در زمینه عملکرد‌ها و سیاست‌های اعلام شده که صورت گرفته، متفاوت شده‌است. اتفاقات خوبی در حوزه توسعه روستایی صورت گرفته و در زمینه توسعه زیرساخت‌های روستایی می‌توان گفت جزو ۲۰ کشور اول جهان هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار