کد خبر: 1206472
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان منافقین برگزار شد
پس از ورود منافقین به عراق و همکاری با رژیم بعثی در جنگ تحمیلی اکثر اقدامات تروریستی آن‌ها معطوف به جدار مرزی بود. بعد از مدتی منافقین تصمیم گرفتند به عملیات خود عمق بدهد و ترور را شهری کنند. این تیم‌های تروریستی با کمک استخبارات عراق وارد ایران می‌شدند

جوان آنلاین: سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، روز گذشته در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران با قرائت کیفرخواست ۱۰ نفر از آن‌ها به ریاست قاضی حجت‌الاسلام دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد. در این جلسه دادگاه تعدادی از اعضای خانواده شهدای ترور حضور داشتند.
در ابتدای دادگاه نماینده دادستان با حضور در جایگاه گفت: پس از ورود منافقین به عراق و همکاری با رژیم بعثی در جنگ تحمیلی اکثر اقدامات تروریستی آن‌ها معطوف به جدار مرزی بود. بعد از مدتی منافقین تصمیم گرفتند به عملیات خود عمق بدهد و ترور را شهری کنند. این تیم‌های تروریستی با کمک استخبارات عراق وارد ایران می‌شدند. نماینده دادستان بیان کرد: برخی اسناد اطلاعاتی که به دست مسئولان اطلاعاتی کشورمان رسیده نشان می‌دهد منافقین در ازای ترور نفت از عراق می‌گرفته‌اند! در جلسات منافقین با استخبارات عراق رجوی نمی‌دانسته که این جلسات ضبط شده و به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) می‌افتاد برای همین با بی‌پروایی خواهان سهمیه نفت می‌شده است!
نخستین متهمی که در این جلسه معرفی شد، متهم ردیف ۲۴ ابوالقاسم رضایی بود که قبل از انقلاب به گروهک منافقین ملحق شده بود. از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی در تشکیلات منافقین می‌توان به عضویت بخش به اصطلاح روابط خارجی و اطلاعات نظامی تشکیلات در سال ۱۳۵۸، مسئولیت بخش ارتباط‌گیری با سایر گروه‌های معاند و ضد انقلاب در سال ۱۳۶۰، فعالیت در خانه‌های تیمی به صورت مخفی تا سال ۱۳۶۳، مسئول شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین در عراق در سال ۱۳۶۵ و شرکت در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان به عنوان مسئول تیم نظامی یاد کرد. او در حال حاضر از کادر‌های مهم گروهک در بخش تأمین مالی تروریسم و همچنین قسمت به اصطلاح سیاسی نفاق در کشور آلبانی است و با اعلان قرمز به شماره A- ۴۹۱/۶- ۲۰۰۲ تحت تعقیب اینترپل است. حمیرا حجتی امامی عضو فعال و کادر نفاق متهم ردیف ۲۵ دادگاه رسیدگی به جرائم گروهک منافقین است. وی در سال ۱۳۵۷ هوادار منافقین بوده و از ابتدای سال ۱۳۵۸، رابطه تشکیلاتی خود را با گروهک آغاز می‌کند. از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از مسئولیت تهیه امکانات برای تجمعات غیرقانونی منافقین، مسئولیت شناسایی نیرو‌های حزب اللهی یا اماکن آن‌ها برای تیم‌های ترور و عضویت در شورای رهبری گروهک. او هم تحت تعقیب اینترپل است.

تئوریسین ترور‌های خیابانی
متهم ردیف بیست و ششم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین محمود عطایی کاریزی نام دارد. وی که جزو عناصر فکری گروهک تروریستی منافقین شناخته می‌شود، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت‌های خود برای گروهک به عنوان مسئول تبلیغاتی و نظامی در خراسان ادامه می‌دهد. این عنصر منافق که جزء کاندیدای منافقین در دوره اول انتخابات مجلس در تایباد نیز بوده، پس از مدتی به کردستان متواری شده و از آنجا به فرانسه رفته و در سال ۱۳۶۴، مسئول مقر اشرف می‌شود. در ادامه و در آذرماه سال ۱۳۷۴، به عضویت شورا و ستاد شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین درآمده و همسرش را نیز عضو شورای نفاق می‌کند. او هم تحت تعقیب اینترپل است.

سر شبکه عنکبوتی پولشویی منافقین
متهم ردیف بیست و هفتم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین گلناز جواهری ساعتچی است. همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، توسط خواهرش با گروهک و کتب منافقین آشنا و سپس در تجمعات نفاق شرکت کرده و نهایتاً به صورت غیرقانونی از کشور خارج و به تشکیلات منافقین ملحق می‌شود. جواهری در سال‌های اول انقلاب اسلامی، عضو تیم تبلیغات منافقین بوده و خانه وی نیز برای برگزاری نشست ها، در اختیار گروهک قرار داشته است. جواهری در فاز نظامی و اقدامات مسلحانه سال ۱۳۶۰ نیز بسیار فعال بوده است؛ و بعد‌ها غالباً در دفتر مریم رجوی فعالیت می‌کرده است. بین سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶، همراه مریم رجوی در خارج مستقر بوده و بعد از فعالیت مقطعی در عراق، مجدداً در سال ۱۳۸۱ به پاریس اعزام و در آنجا به تأمین مالی تروریسم برای تشکیلات مشغول می‌شود. جواهری هم مانند دیگر همدستان منافق خود تحت تعقیب اینترپل با اعلان قرمز است.
مهربان حاجی نژاد متهم ردیف بیست و هشتم پرونده است. او در سال ۱۳۵۴ با منافقین آشنا شده و در سال ۱۳۵۷ هوادار گروهک می‌شود. در برهه پس از اقدامات مسلحانه سال ۱۳۶۰ منافقین، مدتی را در خانه‌های تیمی زندگی کرده و نهایتاً در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۳۶۰ دستگیر و به هشت سال حبس محکوم می‌شود. متعاقباً در سال ۱۳۶۵، پس از اخذ مرخصی از زندان، به صورت غیرقانونی از کشور خارج می‌شود. حاجی‌نژاد که از مسئولان رده بالای اطلاعات و امنیت نفاق در عراق، آلبانی و مدتی نیز در اروپا بوده، در حال حاضر از اعضای شورای رهبری تشکیلات است. او نیز تحت تعقیب پلیس بین‌الملل است.

فیلمبردار عملیات‌های تروریستی منافقین
مرتضی اسماعیلیان مارنانی متهم ردیف بیست و نهم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین است، او قبل از انقلاب اسلامی با منافقین آشنا و جذب گروهک شد. پس از مرگ همسرش در درگیری‌های خانه‌های تیمی در سال ۱۳۶۰، به کشور عراق متواری شده و با یکی دیگر از اعضای گروهک ازدواج می‌کند. پس از حضور در عراق، در مقر ۱۰ شاخه نظامی تشکیلات تروریستی منافقین مستقر شده و امور فیلمبرداری را نیز انجام می‌دهد. بخشی از دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از مسئول تیم تروریستی در شاخه نظامی گروهک، اقدام به حمله تروریستی با مینی‌کاتیوشا به پادگان پل نو در خرمشهر و همچنین مین‌گذاری مسیر‌ها، عضو تیم حفاظت رجوی در فرانسه و از شکنجه‌گران تشکیلات در مقطع عراق. او نیز اکنون تحت تعقیب اینترپل است.

مسئول سازماندهی تجمعات اتوبوسی منافقین
دولت نوروزی متهم ردیف سی‌ام دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است که در دادگاه سوم کیفرخواست او قرائت شد. وی در سال ۱۳۵۵ از کشور خارج شده و با یکی از اعضای گروهک به نام یداله که از کادر‌های به اصطلاح امدادِ نفاق، در مقر لیبرتی بوده، ازدواج تشکیلاتی می‌کند و در حال حاضر از نفرات اصلی و به اصطلاح سیاسی گروهک تروریستی منافقین در امریکاست. دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از مسئول نمایندگی منافقین در کشور انگلستان، فعالیت در بخش مالی و به اصطلاح سیاسی تشکیلات، عضویت در شورای رهبری گروهک در سال ۱۳۷۶، عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، معاون تشکیلات نفاق در سوئد و از مسئولان تشکیلات منافقین در انگلیس. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A- ۴۳۹/۶- ۲۰۰۲ است.

مسئول پادگان اشرف پس از سقوط صدام
زهرا بخشایی فرزند احمد متهم ردیف سی و یک دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین است.
در سال ۱۳۶۰ به دلیل عضویت و همکاری با گروهک تروریستی منافقین دستگیر و به یک سال حبس محکوم می‌شود. پس از آزادی از زندان، با یکی از منافقین ازدواج تشکیلاتی کرده و در سال ۱۳۶۲ از کشور خارج می‌شود. از جمله اقدامات و مسئولیت‌های وی عبارت است از مسئول حفاظت ترددات مقر باقرزاده و بدیع در سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ و مسئول مقر اشرف در سال ۱۳۸۲ بعد از سقوط صدام. وی در حال حاضر در آلبانی مستقر بوده و مشغول به فعالیت در بخش به اصطلاح پژوهش سیاسی و از نفرات اطلاعات و حفاظت تشکیلات منافقین است. او هم تحت تعقیب اینترپل است.

تشویق به آدمکشی از داخل امریکا
متهم ردیف سی و دوم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک منافقین محمد حیاتی نام دارد. در سال ۱۳۴۵ ابتدا به وسیله موسی خیابانی با منافقین آشنا و سپس در سال ۱۳۴۶ جذب گروهک شده و تحت آموزش‌های مسعود رجوی، تشکیلات زندان منافقین را راه‌اندازی می‌کند. او در ستاد داخله با رده تشکیلاتی شورای رهبری، در مقر اشرف مشغول به‌کار بوده و همسرش نیز از مسئولان کادر رهبری نفاق در خارج از کشور است. حیاتی به منظور روحیه دادن به هواداران، در بخش سخنرانی نیز فعال بوده است. به طور مثال در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰با نیرو‌های منافقین در امریکا و همچنین کانادا، کنفرانس ویدئویی برگزار می‌کند که هدف از برگزاری آن، امیدواری دادن و تشویق عناصر نفاق به ادامه فعالیت‌های مجرمانه خود بوده است. وی نیز تحت تعقیب اینترپل است.

عامل توجیه منافقین در حملات خمپاره‌ای
نیکو خائفی اشکذری متهم ردیف سی و سوم پرونده است. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، جذب گروهک شده و در فاز به اصطلاح سیاسی به فعالیت تشکیلاتی می‌پردازد. در سال ۱۳۵۹ با یکی از منافقین به نام علیرضا محمدزاده (عضو شورا)، ازدواج تشکیلاتی می‌کند. سپس در سال ۱۳۶۰، همزمان با شروع فاز نظامی گروهک، در مازندران، مسئولیت حفاظت از مقر‌های منافقین را عهده‌دار می‌شود. بین سال‌های ۱۳۶۱- ۱۳۶۲ به اتفاق همسرش به منطقه کردستان عراق متواری و در نوار مرزی به امور پایگاه‌های منافقین رسیدگی کرده و سپس به فرانسه می‌رود. خائفی پس از آن به آلمان عزیمت کرده و از آنجا به عراق منتقل و در بخش هدایت تیم‌های عملیاتی به فعالیت می‌پردازد. وی سپس در عملیات‌های تروریستی- نظامی فروغ جاویدان و مروارید فعالانه شرکت کرده و مسئولیت بخش‌های مختلف در شاخه نظامی را عهده‌دار می‌شود که مجروح نیز می‌شود. پس از آن، مجدداً به آلمان برگشته و در آذرماه سال ۱۳۷۱ به عضویت شورا در می‌آید. وی در سال ۱۳۷۳ با حضور در پاریس، در تیم حفاظت مریم رجوی عضو شده و در سال ۱۳۷۴ به عضویتِ شورای رهبری می‌رسد. خائفی در حمله خمپاره‌ای به مجتمع مسکونی شهرک نور تهران، قبل از اعزام اعضای تیم تروریستی، آنان را توجیه و هدایت کرده است. وی نیز تحت تعقیب اینترپل است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار