کد خبر: 1203776
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: برخی مشکلات خانواده‌های شهدا را به طور مستقیم از طریق اصلاح آیین‌نامه‌ها و برخی دیگر را با طرح در دولت و بنیاد شهید پیگیری خواهیم کرد.

جوان آنلاین: انسیه خزعلی روز دوشنبه در جریان نشست با خانواده شهدا، یاد و خاطره شهدای نظام جمهوری اسلامی را گرامی داشت و گفت: احترام به خانواده شهدا یکی از فرائضی است که باید سرلوحه کار‌ها باشد و این احترام صوری نیست بلکه باید عملی باشد.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به وضعیت کنونی غزه و شهادت زنان و کودکان فلسطینی، یاد این شهدا را گرامی داشت و یادآور شد: دیروز به همراه دختران دانش‌آموز و به یاد زنان و کودکان شهید غزه، نهال زیتون در بوستان جنگلی سعادت‌آباد غرس کردیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به مشکلاتی که زنان خانواده شهدا در این نشست مطرح کردند، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم با وجود همه تنگنا‌ها و سختی‌ها، احترام واقعی خانواده شهدا را محفوظ بداریم.

وی با بیان اینکه برخی خانواده‌های شهدا در این نشست به کم بودن حقوق خانواده‌های شهدا اشاره کردند، افزود: شاید بخشی از این مشکل به بودجه دولت مربوط می‌شود، اما تلاش شده تا اصلاح انجام شود، همانطور که مواردی تاکنون پیگیری و اجرایی شده است.

خزعلی از جمله موارد اجرا شده درباره خانواده‌های شهدا و ایثارگران را موضوع تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان این خانواده‌ها عنوان کرد و از خانواده شهدا خواست تا مشکلات خود را به شکل مکتوب ارائه کنند تا برای رفع آن‌ها از طریق دولت و بنیاد شهید پیگیری شود.

وی با اشاره به کارآفرینی برخی بانوان خیر خانواده شهدا و ایثارگران تاکید کرد: این خانواده‌ها مشکل فروش محصولات خود را مطرح کردند که این موضوع از طریق ایجاد بازارچه‌ها و فروش مجازی از طریق قرارداد با سامانه «کسبی نو» قابل رفع است. باید تلاش کرد تا در قالب صادرات نسبت به فروش محصولات بانوان اقدام کرد.

ایجاد گروه‌های زنان برای زنان

خزعلی با بیان اینکه در برنامه‌های معاونت پیشنهاد «زنان برای زنان» را داشتیم که زنان گروه‌هایی را تشکیل داده و به خانواده زندانیان و برخی خانواده‌های آسیب‌دیده و گرفتار آسیب اجتماعی کمک کنند و به این خانواده‌ها سربزنند از نظر فرهنگی و تربیتی فرزندانشان را پوشش دهند.

وی افزود: آمادگی داریم که گروه‌ها و کمیته‌هایی را برای موضوع کمک به تربیت فرزندان زنان زندانی هماهنگ کنیم و خانواده شهدا بهترین افراد برای راهبری این کمیته‌ها هستند. برخی مشکلات خانواده‌های شهدا را به طور مستقیم از طریق اصلاح آیین‌نامه‌ها و برخی دیگر را با مطرح کردن در دولت و بنیاد شهید، پیگیری خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور همچنین در جمع مادران، همسران و دختران شهدا یادآور شد: خانواده‌های شهدا نگرانی‌های به حقی دارند که اغلب اقتصادی است، اما باید توجه داشته باشید که در دهه ۹۰ هر سال رشد اقتصادی ما منفی بوده و اکنون بالای چهار درصد است و وزرا با جان و دل و چند شیفت کار می‌کنند.

خزعلی با اشاره به برخی عملکرد این دوره خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد مجوز مشاغل خانگی برای بانوان است.

وی با اشاره به موضوع فرزندآوری و اجرای قانون جوانی جمعیت اظهارداشت: با وجود اذعان به مسائل اقتصادی و نقش آن، ولی باید دانست که بخش زیادی از مشکلات فرزندآوری فرهنگی است و نیازمند هستیم در این حوزه کار و فعالیت مناسب انجام شود.

خزعلی افزود: در دهه شصت، ۱۰ میلیون خانم در سن باروری و ۲ میلیون در سال تولد داشتیم و اکنون بالای ۲۰ میلیون خانم در سن باروری داریم، اما زیر یک میلیون تولد داریم؛ میزان تولد روز به روز کاهش پیدا می‌کند. نوع نگاه و توقع از زندگی تغییر کرده و ما باید با فعالیت‌های فرهنگی این نگاه را تغییر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار