کد خبر: 1203459
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
دنیا حیدری

پرواضح بود که ادعای محمود فکری قبل از مصاف با پرسپولیس در خصوص داور می‌تواند این بازی را به چالش بکشد. عجیب نبود که سرمربی هوادار به این مسئله واکنش نشان دهد و بازی و حتی قضاوت اشکان خورشیدی را تحت تأثیر خود قرار دهد، اما مقصر اتفاقات رخ داده در مصاف سرخ‍پوشان برابر هوادار نه فکری که کمیته داوران و شخص خداداد افشاریان است که به عنوان رئیس این کمیته همه جوانب را برای انتخاب داور در نظر نمی‌گیرد و دغدغه این را هم ندارد که گزک دست این و آن بدهد و تصمیمات و انتخاب هایش حاشیه‌ساز شود.
ادعای سرمربی هوادار باعث شد داور بازی با هجمه زیادی از سوی هواداران مواجه شود و عجیب نیست که اتفاقات قبل از بازی، حتی روی قضاوت خورشیدی تأثیر گذاشته باشد، اما سؤال اینجاست که آیا خداداد افشاریان به تعلقات این داور و حساسیت‌هایی که روی او بود، اشراف نداشت که با انتخابش برای مصاف سرخ‍‍پوشان مقابل هوادار، زمینه‌ساز چنین جنجالی می‌شود؟!
قرار نیست داوران براساس نظرات سرمربیان تیم‌ها و سلایق آن‌ها انتخاب شوند، با وجود این کمیته داوران باید انتخاب‌هایش به‌گونه‌ای باشد که کمترین حساسیت را به دنبال داشته باشد، آن هم در شرایطی که قضاوت داوران در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر از همان هفته نخست بحث‌برانگیز بوده است، اما گویی خداداد افشاریان ابایی ندارد از کشیدن کبریت در انبار باروت که اگر داشت با انتخاب اشکان خورشیدی برای این بازی زمینه جنجالی تازه را فراهم نمی‌کرد.
پرواضح است که اشتباه نخست از سوی کمیته داوران رخ داد؛ اشتباه در انتخاب داوری که احتمال داده می‌شد تعلقات او تیم حریف را شاکی و جو را متشنج کند، اما این مهم از سوی کمیته داوران مورد توجه قرار نگرفت تا اوضاع قبل از رویارویی دو تیم در زمین بازی وخیم شود، به‌طوری‌که بعد از بازی، بغض داور شکست و با گلایه گفت مگر چقدر پول می‌گیرم که فحش ناموسی هم بشنوم!
اعتراض به داوری همیشه هست و بی‌تردید هواداران تیم بازنده منتظر کوچک‌ترین بهانه‌ای برای تاخت و تاز به قاضی میدان هستند، اما این‌بار ندانم‌کاری کمیته داوران باعث شد فحاشی‌ها به داور قبل از به صدا در آمدن سوت شروع بازی آغاز شود و عجیب نبود که این هجمه روی قضاوت خورشیدی تأثیر منفی بگذارد و بازی را تحت تأثیر خود قرار دهد، اما اشتباهات کمیته داوران افشاریان به همین‌جا ختم نشد و آقای رئیس که خود این قائله را با ندانم‌کاری‌هایش به راه انداخته بود با محروم کردن خورشیدی اوضاع را بیش از پیش به‌هم ریخت! تصمیمی که پرواضح است به دلیل جو موجود و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت گرفته شده است، نه به خاطر توبیخ یا تنبیه داور. در واقع رئیس کمیته داوران با محروم کردن داور تمام تقصیرات جنجال بازی پرسپولیس- هوادار را به گردن خورشیدی انداخته، حال آنکه او خود مقصر اصلی این داستان جنجالی است.
اشتباهات خداداد افشاریان یکی، دو تا نیست که بتوان به سادگی از کنار آن‌ها گذشت. تصمیمات اشتباه و پرحرف و حدیث و مدیریت پرحاشیه او مدت‌هاست که صدای اهالی و جامعه داوری را هم درآورده و منتقدانش دیگر به تیم‌ها، بازیکنان، مربیان و هواداران ختم نمی‌شود، اما هیچ یک از این انتقادات تا به امروز باعث نشده رئیس کمیته داوران تغییری در رویه خود ایجاد کند و گامی در راستای اصلاح اشتباهاتش بردارد و درست برعکس مسیری را در پیش گرفته که اوضاع را روز به روز بغرنج‌تر می‌کند، به‌طوری‌که بسیاری چشم‌انتظار ایجاد تغییرات در رأس کمیته داوران هستند. اما نه، چون منتقد خداداد افشاریان و تصمیمات پرحرف و حدیث او هستند، بلکه به جهت نجات جامعه داوری که جناب رئیس یک‌تنه در حال نابودی آن است و بعید است با وجود تفکرات حاکم بر کمیته داوران اوضاع تغییر کند و آرامش بر جامعه داوری حاکم شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار