کد خبر: 1202826
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری که برای سومین بار در کوچه خدمت حاضر شده بود تا به تماس‌های تلفنی شهروندان پاسخ دهد که پای درد و دل یک دهه هشتادی پشت‌کنکوری نشست.

جوان آنلاین: شصت و سومین برنامه مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در آستانه روز ۱۶ آذر رنگ و بوی دانشجویی به خود گرفت و قرعه پاسخگویی برخط این بار به نام محمد علی زلفی گل افتاد. وزیر علوم که برای سومین بار در این مرکز حضور پیدا می‌کرد این بار پاسخگوی دغدغه‌هایی از جنس دانشجویی شد.

به گزارش ایرنا، وزیرعلوم حدود یک و نیم ساعت به بیش از ۱۰ تماس مردمی پاسخ داد و با انواع مطالبات از افزایش شهریه‌های دانشگاه‌ها و هزینه‌های آزمون انتقال سطوح دانشگاه‌ها گرفته تا تاسیس رشته‌های جدید در برخی دانشگاه‌ها در مناطق محروم روبرو شد که برای برخی دستورات ویژه صادر کرد و خبر‌های خوشی را درباره توجه استادان و دانشجویان در لایحه برنامه هفتم توسعه داد.

این بار و در ابتکاری جدید برخی تماس‌ها به شکل چهره به چهره برقرار شد و افرادی که آن سوی خط بودند، برخی چند پرسش را از وزیر علوم مطرح می‌کردند که این مکالمات را طولانی‌تر کرد.

یکی از حاشیه‌های این نشست به شهروندی از استان چهارمحال و بختیاری اختصاص داشت که با گویش شیرین خود را از اهالی شهرکرد معرفی کرد و سریع به سراغ بیان درخواست خود رفت.

این دختر دهه هشتادی که به گفته خود چند سالی پشت کنکور مانده بود خطاب به زلفی گل گفت: آقای وزیر، در زمان تصویب طرح توازن تحصیلی اعلام شد که به منظور دستیابی به عدالت آموزشی هر متقاضی می‌تواند برای کسب موفقیت در کنکور چندین مرتبه تعیین معدل کند، اما با نزدیک شدن مرحله اجرا وعده چندین مرتبه تعیین معدل به یک مرتبه کاهش یافت بطوریکه هیچ نهادی پاسخگوی تغییر ایجاد شده نبود. به عنوان یکی از داوطلبان کنکور بدون اطلاع رسانی قبلی در امتحانات تعیین معدل خرداد شرکت کردم، اما معدل مورد نظر را کسب نکردم و با توجه به شرایط موجود فرصتی برای کسب سوابق تحصیلی بهتر را ندارم.

وی در ادامه افزود: تقاضا دارم که فرصت مجدد تعیین معدل را برای ما کنکوری‌های که از شهرستان هستیم و سهمیه و توان مالی برای شرکت در کلاس‌های کنکور و خرید کتاب‌ها نداریم، فراهم کنید تا عدالت آموزشی برقرار شود.

وزیر هم پاسخ داد: فرمایش شما به حق و درست است، اما این موضوع در حیطه وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

این خانم سپس از وزیر خواست در این زمینه واسطه شود که وزیر هم با نوشتن نامه‌ای به دبیرشورالی عالی انقلاب فرهنگی به خواسته وی پاسخ داد.

خانم مردانیان که از سختی سوالات کنکور گلایه داشت در ادامه خواستار برقراری عدالت آموزشی در تعیین معدل شد و گفت: از طبقه پایین جامعه هستم و ۴ سال است پشت کنکورم و خیلی هم تلاش کردم موفق شوم، اما به دلیل کمبود امکانات نمی‌توانم رقابت کنم؛ کاری کنید تا در ساختن آینده کشور نقش کوچکی داشته باشم.

وزیر علوم سپس به این خانم دهه هشتادی یادآور شد که سوالات کنکور چه سخت یا آسان برای همه یکسان است، اما مردانیان از گرانی منابع و کلاس‌های کنکور گلایه کرد و گفت که بیشتر پشت کنکوری‌ها سراغ رشته‌های غیردلخواه می‌روند و اگر قبول نشدند به سربازی می‌روند یا ازدواج می‌کنند که وزیر در پاسخ گفت که به همه موارد رسیدگی می‌کند.

قول مرکز ارتباطات مردمی و وزیر علوم به مطالبات یک پشت کنکوری

حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی دولت که شاهد این گفتگو بود بلافاصله با بیان اینکه این دسته از افراد نیاز به حمایت مالی برای ادامه تحصیل دارند از پیگیری این موضوع خاص توسط مرکز ارتباطات مردمی خبر داد و گفت که ان شاء الله به این دختر دهه هشتادی خواستار تحصیل در دانشگاه کمک خواهیم کرد.

وزیر علوم هم، چون رئیس مرکز ارتباطات مردمی هم قول داد مشکلات خانم مردانیان را رفع کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار