کد خبر: 1200504
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
کلاس‌های تقویتی در مناطق محروم برگزار می‌شود و برپایی کارگاه قصه‌گویی و بخش کودک از خدمات کتابخانه منطقه اسلام‌آباد است

جوان آنلاین: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه یک پایگاه اجتماعی فعال است از برگزاری کلاس‌های آموزشی کسب‌و‌کار در کتابخانه‌های استان خبر داد.
محمدرضا خانی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان زنجان با بیان اینکه از شهریور سال گذشته تاکنون سه کتابخانه در مناطق محروم استان و یک کتابخانه سیار در طارم افتتاح کردیم و امسال هم برای شهر زنجان و مناطق حاشیه‌ای کتابخانه سیار راه‌اندازی می‌کنیم، گفت: ۳۶کتابخانه روستایی داریم و در برخی کتابخانه‌ها کلاس‌های آموزشی برای ایجاد کسب و کار‌های خانگی مثل خیاطی و بافندگی برگزار شده و کتابخانه روستایی نماور توانست به ایجاد اشتغال کمک کند.
وی با بیان اینکه اکثر کتابخانه‌ها به‌ویژه مناطق محروم درگیر کسب‌و‌کار‌ها هستند، یادآور شد: کلاس‌های تقویتی در مناطق محروم برگزار می‌شود و برپایی کارگاه قصه‌گویی و بخش کودک از خدمات کتابخانه منطقه اسلام‌آباد است. وی کتابخانه‌ها را بزرگ‌ترین شبکه خدمات‌رسان پایدار فرهنگی خواند و گفت: نگاه سنتی به کتابخانه باید پاک شود، چراکه کتابخانه یک قرائتخانه نیست، بلکه یک پایگاه اجتماعی فعال است و باید برای همه اقشار برنامه داشته باشد.
رضاخانی با بیان اینکه در برخی کتابخانه‌ها غرفه‌های کودک، مادر و کودک، بخش‌های ویژه نوجوانان و سایر موارد در حال ایجاد است، عنوان کرد: تابستان امسال ۱۰ هزار نفر در برنامه‌های اوقات فراغت کتابخانه‌ها شرکت کردند. وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های عطارشناسی و برنامه سه‌شنبه‌های اهل کتاب برای معرفی کتاب ادامه داد: تور‌های نویسندگی برای روستا‌ها برگزار کردیم و همچنین برای برنامه نقالی هزینه شده تا آموزش‌های تخصصی قصه‌گویی به علاقه‌مندان ارائه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار