کد خبر: 1199836
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
بیانیه ۱۶۰ نماینده مجلس درباره هفته کتاب
۱۶۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای به رئیس‌جمهور تاکید کردند: روز و هفته کتاب که با یادآوری مقام علمی و معنوی مفسر کبیر قرآن علامه طباطبایی هم همراه است، ارزش کار کتابداران را به عنوان مشاوران آگاه و امین مردم کتابخوان بیشتر از پیش معرفی می‌کند.

جوان آنلاین: ۱۶۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت هفته کتاب به رئیس‌جمهور اعلام کردند: آغاز سی و یکمین دوره هفته کتاب و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار فرصت مبارکی است برای علاقمندان به فرهنگ ایران اسلامی تا به تلاش کسانی بیاندیشیم که میراث فکری، ادبی و هنری بزرگان این مرز و بوم را در قامت کتاب فراهم آمده است به عموم مردم عرضه می‌کنند. این سپاسگزاری فراتر از شعار و مناسبت‌های تقویمی است و نشانه همراهی مدیران با خدمتگزاران عرصه عملی فرهنگ و اجتماع است.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که توسط محسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد آمده است: جناب آقای سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران؛ این روز و هفته گرامی که با یادآوری مقام علمی و معنوی مفسر کبیر قرآن علامه طباطبایی نیز همراه است، ارزش کار کتابداران را به عنوان مشاوران آگاه و امین مردم کتابخوان بیشتر از پیش معرفی می‌کند. ارائه خدمت فکری و فرهنگی کتاب محور به اعضای کتابخانه‌های عمومی به ویژه کودکان و نوجوانان، ارج و احترام کار در کتابخانه و لزوم توجه به شبکه گسترده کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه اجتماعی - فرهنگی را یادآوری می کند.

این بیانیه ادامه داد: اصالت فرهنگ در تعالیم اسلامی نیز کتابخانه را در چنان موقعیت مهمی قرار می دهد که بتوانیم حضور مسئولانه در آن را مصداق بارز کار فرهنگی جهادی بنامیم، لازمه این حساسیت و ضرورت، توجه هر چه بیشتر مدیران و مسئولان به ارزش های فرهنگی برآمده از کتاب، کتابخوانی و کتابخانه است.

این بیانیه تاکید کرد: ما نمایندگان ملت شریف ایران ضمن تبریک این مناسبت به همه اصحاب کتاب و کتابخانه، هم صدا با رهبر آگاه و فرزانه انقلاب اسلامی، پیشگامی این عزیزان در معرفی و ترویج آرمان های فرهنگی نظام اسلامی را ارج می نهیم و همان گونه که معظم له در دیدار با مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران فرمودند؛ ان شالله خداوند متعال شماها را موفق و موید بدارد، ما از زحماتتان تشکر می‌کنیم، از آنچه که اتفاق افتاده خرسندیم و توقع ما این است که آن چه را که انجام دادید ان شالله به اضعاف مضاعف آنها را زیاد کند. خداوند شما را کمک کند و ان شالله مشمول دعای خیر حضرت بقیه الله باشید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار