کد خبر: 1199635
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
درحالی که جامعه بین‌المللی خواستار توقف حملات ارتش صهیونیستی به غیرنظامیان و مراکز بهداشتی غزه است، صهیونیست‌ها بدون توجه به این هشدار‌ها به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهند و حجم آسیب‌هایی که در ۴۶ روز گذشته تخمین زده است، بسیار فاجعه‌بار است

جوان آنلاین: درحالی که مقامات صهیونیستی مدعی هستند که هدف اصلی آن‌ها از حمله به غزه، نابودی حماس است، موج حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به این منطقه تحت محاصره نشان می‌دهد که تخریب زیرساخت‌ها و ویرانی غزه در اولویت قرار دارد. علاوه بر ۱۳ هزار شهید و ده‌ها هزار زخمی، حماس اعلام کرد که در جنایات اشغالگران، بیش از ۶۰ درصد ساختمان‌های غزه هدف قرار گرفته که سکونت در آن‌ها غیرممکن شده است.
درحالی که جامعه بین‌المللی خواستار توقف حملات ارتش صهیونیستی به غیرنظامیان و مراکز بهداشتی غزه است، صهیونیست‌ها بدون توجه به این هشدار‌ها به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهند و حجم آسیب‌هایی که در ۴۶ روز گذشته تخمین زده است، بسیار فاجعه‌بار است. جنبش حماس، «تیسیر محیسن»، سخنگوی دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه وابسته به جنبش حماس روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در این باره اعلام کرد: در حملات رژیم صهیونیستی ۴۳ هزار واحد مسکونی به طور کامل و ۲۲۵ هزار واحد مسکونی به طور جزئی تخریب شده است. این آمار به این معنا است که حدود ۶۰ درصد از واحد‌های مسکونی در نوار غزه به طور کامل یا جزئی آسیب دیده‌است.» به گزارش المیادین، محیسن گفت: تعداد مقر‌های دولتی تخریب شده به ۹۷ مقر رسیده است، ۲۶۲ مدرسه هدف قرار گرفته که ۶۵مورد کاملاً از کار افتاده است. همچنین ۸۳مسجد به طور کامل ویران شده در حالی که ۱۶۶مسجد جزئی آسیب دیده است. همچنین سه کلیسا هدف حملات قرار گرفته شده‌اند. تیسیر محیسن همچنین اعلام کرد که تعداد شهدای فلسطینی به بیش از ۱۳ هزار تن رسیده است که شامل بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ کودک و ۳ هزار و ۵۰۰ زن است. از ابتدای حملات تاکنون نیز بیش از ۳۰هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند که بیش از ۷۵درصد آن‌ها کودک و زن هستند.» وی گزارش داد: شمار گزارش‌های مفقودی در زیر آوار نیز از مرز ۶ هزار نفر عبور کرده است و در این میان ۴ هزار گزارش مفقودی مربوط به کودکان و زنان است. در این حملات همچنین ۲۰۱ تن از کادر درمان، ۲۲کادر دفاع مدنی و ۶۰ خبرنگار به شهادت رسیده‌اند. سخنگوی دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه همچنین اعلام کرد: «۲۵ بیمارستان و ۵۲مرکز بهداشتی و درمانی در نوار غزه تاکنون ازکار افتاده‌اند و ۵۵ آمبولانس نیز هدف حملات قرار گرفته است.» رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر علاوه بر تخریب ساختمان‌ها و زیرساخت‌های غزه، بیمارستان‌ها و مدارس را هم هدف قرار داده که خشم جامعه جهانی را برانگیخته است و سازمان ملل نسبت به ادامه این بمباران‌ها ابراز نگرانی کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار