کد خبر: 1197737
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
رویترز در گزارشی عنوان کرده است بروکسل از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا خواسته است که حتی در صورت مقاومت مجارستان، بسته‌های کمکی مالی خود را به طور جداگانه تنظیم و برای حمایت از اوکراین ارسال کنند.

جوان آنلاین: رویترز در گزارشی به نقل از مقامات ناشناس اتحادیه اروپا گزارش داده که اعضای اتحادیه اروپا اقداماتی را جهت دور زدن حق وتو مجارستان در این اتحادیه برای تداوم حمایت‌هایش از اوکراین در نظر گرفته‌اند.

به گزارش فارس، بر اساس پیشنهاد اتحادیه اروپا، کشور‌های این اتحادیه می‌توانند در قالب تنظیم بسته‌های کمکی می‌توانند، به اوکراین ۵۰ میلیارد یورو معادل ۵۳.۴ میلیارد دلار کمک کنند، حتی اگر مجارستان بخواهد کمک به اوکراین را وتو کند.

کمیسیون اروپا اعطای کمک‌های مالی و ارائه وام‌های بیشتر به اوکراین را برای کمک این کشور در جنگ با روسیه در حالی پیشنهاد کرده است که ماه گذشته دو کشور مجارستان و اسلواکی این اقدام را وتو کردند.

بر این اساس گفته می‌شود، ۲۷ عضو اتحادیه اروپا ماه آینده در مورد ارائه بسته کمکی ۵۰ میلیارد یورویی به صورت جداگانه رای خواهند داد و با یکدیگر به توافقی جهت کمک به اوکراین خواهند رسید.

به گفته دو مقام رسمی اتحادیه اروپا، اگر «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان که بار‌ها خواستار برقراری آتش‌بس و مذاکرات صلح در اوکراین شده است، این اقدام را وتو کند، این اتحادیه می‌توانند به طرح درخواست جداگانه هر یک از دولت‌های اتحادیه اروپا برای تنظیم بسته‌های کمکی خود به اوکراین، این اقدام مجارستان را جهت وتوی کمک به اوکراین دور بزنند.

یکی از مقامات ناشناس در واکنش به مخالفت‌های مجارستان گفته است: مردم از اینکه بوداپست همه را اسیر خود کرده است، خسته شده‌اند و عنوان کرد با وجود اینکه راه حل ارائه شده دشوار است، اما ما برای کمک به اوکراین به آن نیاز داریم.

مقام دیگری هم ضمن ابراز حمایت از اوکراین عنوان کرد:مسئله پول برای اوکراین به هر طریقی حل خواهد شد و کیف از حمایت اتحادیه اروپا برخوردار خواهد شد.

ویکتور اوربان پیشتر عنوان کرده بود که بسته کمکی به اوکراین از سوی این اتحادیه را وتو کرده است، چرا که به اعتقاد وی مشخص شده است، کیف در جریان جنگ با روسیه پیروز میدان نخواهد شد. وی در این رابطه استراتژی بروکسل جهت اعمال تحریم علیه روسیه و در عین حال اقداماتش برای ارسال پول و سلاح به اوکراین را یک استراتژی شکست خورده برشمرده بود.

به گفته کمیسیون اتحادیه اروپا، از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در فوریه سال ۲۰۲۲، اتحادیه اروپا در مجموع ۸۳ میلیارد دلار کمک نظامی، اقتصادی و بشردوستانه به اوکراین صادر کرده است.

وزارت دفاع روسیه تخمین زده است که کی‌یف بیش از ۹۰ هزار سرباز و بیش از ۵۵ تانک و یک هزار و ۹۰۰ خودروی زرهی را از دست داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار