کد خبر: 1197506
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
عربستان سعودی امروز شنبه میزبان نشست فوق‌العاده کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، از جمله ایران خواهد بود.

جوان آنلاین: اتحادیه عرب روز جمعه ۱۰ نوامبر اقدام به برگزاری یک نشست فوق‌العاده در عربستان سعودی برای بحث درباره تداوم بمباران‌های اسرائیل در غزه کرد.

به گزارش فارس، عربستان سعودی قرار است روز شنبه میزبان نشست دیگری با حضور نمایندگان سازمان همکاری اسلامی باشد که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران نیز در آن حضور خواهد داشت.

اتحادیه عرب یک بلوک منطقه‌ای است که ۲۲ کشور عربی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا را شامل می‌شود. سازمان همکاری اسلامی ۵۷ عضو دارد و ایران نیز عضو آن است.

یک روزنامه اماراتی گزارش داده وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب قطعنامه‌ای تنظیم کرده‌اند که خواسار آتش‌بس در غزه شده است. این قطعنامه خواستار انجام رایزنی‌هایی برای ارائه پیشنهاداتی در خصوص آتش‌بس به اسرائیل و آمریکا شده است.

نشست روز شنبه سازمان همکاری اسلامی بر بحث در خصوص روش‌های متوقف کردن بمباران‌های اسرائیل و ایجاد آتش‌بس متمرکز خواهد بود.

سفر ابراهیم رئیسی به عربستان اولین سفر رئیس‌جمهور ایران به عربستان سعودی بعد از عاد‌ی‌سازی روابط میان دو کشور با میانجی‌گری چین خواهد بود.

این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی در غزه به ۱۱ هزار و ۷۸ شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ زخمی رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار