کد خبر: 1197322
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
رئیس‌جمهور که به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو، به ازبکستان سفر کرده است، صبح امروز وارد فرودگاه بین‌المللی «اسلام کریموف» تاشکند شد.

جوان آنلاین: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو، به ازبکستان سفر کرده است، صبح امروز (پنجشنبه، ۱۸ آبان) وارد فرودگاه بین‌المللی «اسلام کریموف» تاشکند شد و مورد استقبال «عبدالله عارفوف» نخست وزیر این کشور قرار گرفت.

به گزارش فارس، شرکت و سخنرانی در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو و برگزاری دیدار‌های دوجانبه با سران برخی کشور‌های شرکت‌کننده در این اجلاس از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس‌جمهور به ازبکستان است.

رئیسی همچنین صبح امروز و پس از انجام سفری یک روزه به تاجیکستان با بدرقه رسمی «محمدطاهر ذاکرزاده» رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان و «دلیر جمعه» وزیر انرژی این کشور، دوشنبه را به مقصد تاشکند پایتخت ازبکستان ترک کرده بود.

رئیسی در سفر یک روزه خود علاوه بر دیدار دوجانبه با رئیس‌جمهور تاجیکستان و شرکت در نشست هیأت‌های عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی، در نشست فعالین اقتصادی و بازرگانان ایران و تاجیکستان نیز سخنرانی کرد.

امضای یک بیانیه مشترک و ۱۸ سند و تفاهم‌نامه همکاری با حضور رؤسای جمهور ایران و تاجیکستان و مقامات عالی‌رتبه دو کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیسی به تاجیکستان بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار