کد خبر: 1196522
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ضمن دعوت از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای سفر به کی‌یف، اتهامات بی پایه و اساسی را علیه ایران، روسیه و کره شمالی درباره حمایت از حمله حماس به رژیم صهیونیستی مطرح کرد.

جوان آنلاين: رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی (NBC) مدعی شد: روسیه، ایران و کره شمالی با حمایت از حماس در آتش طولانی میان (رژیم) اسرائیل و فلسطین کبریت می‌اندازند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، زلنسکی همچنین بودجه بیشتری را از ایالات متحده برای کمک به نیروهایش در مقابله با روسیه خواستار شد.

وی مدعی شد: اگر واشنگتن حمایت خود را افزایش ندهد، در نهایت سربازان آمریکایی درگیر جنگ اروپایی بزرگتری با روسیه می‌شوند.

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه ادعا کرد: اگر روسیه همه ما را بکشد، به کشور‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمله خواهد کرد و در ادامه باید شما پسران و دختران خود را به جنگ بفرستید.

در این مصاحبه، زلنسکی از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده برای سفر به اوکراین و مشاهده وسعت جنگ دعوت کرد.

ترامپ که به دنبال انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است، به شدت از حمایت ایالات متحده از کی‌یف انتقاد کرده و گفته است که در صورت راه‌یابی مجدد به کاخ سفید می‌تواند ۲۴ ساعته به جنگ اوکراین پایان دهد.

زلنسکی گفت: اگر ترامپ به اینجا [اوکراین]بیاید، من به ۲۴ دقیقه زمان نیاز دارم تا به او توضیح دهم که نمی‌تواند این جنگ را مدیریت کند و به خاطر پوتین صلح به وجود آورد.

در حال حاضر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا خواستار تصویب بودجه اضطراری ۱۰۶ میلیارد دلاری برای کمک به رژیم صهیونیستی، تایوان و اوکراین شده است.

از سوی دیگر، مجلس نمایندگان ایالات متحده با حمایت جمهوری‌خواهان طرح بودجه خود را ارائه و این کشور هفته گذشته لایحه‌ای را برای کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصویب کرد، بدون اینکه افزایشی برای کمک به اوکراین در نظر گرفته شود.

چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات در سنا گفته است که اجازه ورود این طرح به سنا برای رای‌گیری نخواهد داد. بایدن نیز تهدید کرده است که آن را وتو می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار