کد خبر: 1194319
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
مالک میلیاردر شبکه اجتماعی «ایکس»، آن‌هایی را که به دنبال کمک به اوکراین برای نبرد با روسیه هستند، «احمق» خواند.

جوان آنلاین: «ایلان ماسک» مالک میلیاردر شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) در پیامی در این صفحه اجتماعی، آن دسته از افرادی را که درصدد هستند به اوکراین کمک نظامی کنند، «احمق» خواند.

به گزارش فارس، ماسک در پاسخ به «دیوید ساکس» تاجر آمریکایی که در صفحه ایکس از کمک میلیاردی واشنگتن به اوکراین برای مقابله با روسیه نوشته بود، گفت: «احمق‌های زیادی در آن‌جا وجود دارند».

ساکس در این پیام نوشته بود: «واشنگتن سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به اوکراین داد و مدعی شد که چنین چیزی روسیه را در مقابل یک ضدحمله موفقیت‌آمیز از دور خارج می‌کند. در حقیقت (روسیه) هیچ تکانی نخورد و اگر هم حرکتی بوده، این روسیه بوده که قلمرو به دست آورده است. هم‌اکنون (واشنگتن) دی سی مدعی است که یک کمک ۶۰ میلیارد دلاری دیگر کار را تمام خواهد کرد. اگر واقعاً به چنین چیزی باور دارید، یک احمق هستید».

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده و به تدریج سلاح‌های سنگین‌تر و پیشرفته‌تری شامل تانک‌های جنگی اصلی، سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» و موشک‌های دوربرد را در اختیار این کشور قرار داده‌اند. با این حال «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین همچنان باز هم درخواست برای دریافت کمک‌ها و تسلیحات بیشتر را تکرار کرده است.

روسیه در فوریه ۲۰۲۲ بعد از تجربه چندین ماه پرتنش با ناتو به دنبال درخواست کمک جمهوری‌های منطقه دونباس در شرق اوکراین عملیات نظامی ویژه‌ای را با ماموریت غیرنظامی سازی و نازی‌زدایی این کشور آغاز کرد.

غربی‌ها پیش از عملیات روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین، با خصومت نشان دادن علیه روسیه و نادیده گرفتن مطالبات و منافع امنیتی مسکو زمینه ساز بروز جنگ در اوکراین شده و در جریان این عملیات نیز حمایت‌های همه جانبه‌ای را از اوکراین به عمل آورده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار