کد خبر: 1194168
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
عرب‌های مسلمان آمریکا، جو بایدن رئیس جمهور کشور را به دلیل حمایت از اسرائیل در جنگ با حماس، مورد انتقاد قرار داده و تهدید کردند که در انتخابات بعدی به او رای نمی‌دهند.

جوان آنلاین: عرب‌های مسلمان آمریکا و متحدان آنها، جو بایدن رئیس جمهور کشور را به دلیل حمایت از اسرائیل در جنگ با حماس، مورد انتقاد قرار داده و از او خواستند تا برای توقف بحران انسانی در نوار غزه اقدامات بیشتری انجام دهد.

به گزارش تسنیم، آن‌ها تاکید کردند بایدن باید به سرعت برای توقف نسل کشی مردم فلسطین در نوار غزه اقدامی جدی انجام دهد و در غیر این صورت با خطر از دست دادن حمایت آن‌ها از خود، در انتخابات ۲۰۲۴، مواجه می‌شود.

براساس این گزارش ده‌ها دانشگاه، فعال اجتماعی، اعضای جامعه مدنی و مقامات دولتی در آمریکا اظهار کردند بسیاری از آمریکایی‌های عرب تبار و مسلمان ناراحت هستند که بایدن با وجود آنکه شاهد قتل عام فلسطینی‌ها حتی در حال کوچ اجباری از نوار غزه در نتیجه بمباران‌های ارتش اسرائیل است، هیچ تلاشی برای آتش بس انسانی در این باریکه نمی‌کند.

ناامیدی فزاینده آن‌ها می‌تواند بر پیشنهاد انتخاب مجدد بایدن به سمت ریاست جمهوری تاثیر بگذارد، انتخاباتی که بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها، به احتمال زیاد به یک رویارویی مجدد با دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان و رئیس جمهور سابق ایالات متحده تبدیل خواهد شد.

جیم زوگبی رئیس موسسه آمریکایی‌های عرب تبار اظهار کرد در ایالت میشیگان آمریکایی‌های عرب‌تبار ۵ درصد کل آرا را به صندوق‌های رای می‌اندازند. در ایالت‌های پنسیلوانیا و اوهایو نیز این گروه بین ۱/۷ درصد تا ۲ درصد کل آرا را به صندوق می‌اندازند.

وی با بیان اینکه بایدن با اختلافی بسیار ناچیز با ترامپ توانست در ایالت میشیگان برنده شود، خاطرنشان کرد: بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ توانست ۵۰/۶ درصد آرای ایالت میشیگان را به خود اختصاص دهد در حالی که ترامپ نیز ۴۷/۸ درصد آرای این ایالت را بدست آورد. در پنسیلوانیا نیز بایدن ۵۰/۰۱ درصد آرا و ترامپ ۴۸/۸۴ درصد آرا را کسب کرد و سایه به سایه در تعقیب بایدن بود و تنها کمتر از ۸۱ هزار رای با او فاصله داشت.

برخی فعالان اجتماعی معتقدند بعید به نظر می‌رسد برخی عرب‌های آمریکایی و مسلمان از ترامپ حمایت کنند، اما می‌توانند با توجه به رویکرد بایدن درباره جنگ غزه، از انتخابات کنار رفته و به بایدن رای ندهند. در این صورت بایدن این ایالت را از دست خواهد داد.

در همین حال عبدالله حمود اولین شهردار آمریکایی عرب‌تبار شهر دیربورن در میشیگان که بیشترین جمعیت مسلمان در آمریکا را در خود جای داده، سکوت بایدن در برابر تهدید‌های اسرائیل برای قطع آب، برق و غذا برای بیش از ۲ میلیون فلسطینی در نوار غزه را محکوم کرد.

این در حالی است که تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، بامداد امروز چهارشنبه وارد نوزدهمین روز متوالی از زمان آغاز طوفان الاقصی شده است و اشغالگران با خیالی آسوده و با چراغ سبز آمریکا و دیگر کشور‌های غربی به تجاوزگری و محاصره همه جانبه و جلوگیری از ورود نیاز‌های اساسی و مبرم مردم مظلوم این منطقه ادامه می‌دهند.

همچنین رسانه‌های لبنان گزارش داد که ارتش رژیم اسرائیل مناطقی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه از ۷ اکتبر گذشته تاکنون به ۶۰۵۵ نفر و شمار مجروحان هم به ۱۵۱۴۳ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد ۷۰۰۰ بیمار و زخمی در بیمارستان‌های نوار غزه با خطر مرگ مواجه هستند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد می‌گوید پناهگاه‌های این سازمان در غزه در حال حاضر ۴ برابر ظرفیت خود، آواره اسکان داده‌اند.

مطابق اعلام این سازمان، نزدیک به ۶۰۰ هزار فلسطینی که در نتیجه حملات رژیم اسرائیل آواره شده‌اند در این پناهگاه‌ها سکونت دارند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ما از ساکنان شهر غزه و حومه‌های آن می‌خواهیم به جنوب منتقل شوند. در آنجا کمک‌های انسانی، غذا، دارو و آب مهیا است.

همزمان خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که پنتاگون برای کمک به رژیم صهیونیستی اقدام به اعزام مستشار نظامی برای جنگ غزه کرده است.

یکی از این مستشاران، سرتیپ "جیمز گلین" فرمانده نیرو‌های ویژه آمریکایی در عملیات‌های فلوجه در زمان اشغال عراق است که به دلیل اقدامات وحشیانه او در سرکوب مردم فلوجه به قصاب خاورمیانه معروف شد.

علاوه بر این الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که تاکنون در حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، ۲۲ نفر به شهادت رسیده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار