کد خبر: 1193747
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که کمک‌های ارسالی به نوار غزه شامل سوخت نیست و در حال رایزنی برای وارد کردن سوخت به غزه هستیم.

جوان آنلاین: استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل با بنیامین نتانیاهو و اسحاق هرتزوگ نخست وزیر و رئیس رژیم اسرائیل به طور خاص درباره قوانین جنگ در عملیات‌های ضدتروریستی صحبت کرده است؟ افزود: دبیرکل سازمان ملل در سفر خود به مصر، گفت‌وگوی سازنده‌ای درمورد ارسال کامیون‌های حاوی کمک برای غزه داشته است.

به گزارش ایرنا، دوجاریک گفت: دبیر کل سازمان ملل همچنین در کنار ارسال غذا و دارو، وی درمورد ارسال سوخت نیز گفتگو کرده است.

سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: ما در حال رایزنی با طرف‌های مربوطه برای وارد کردن سوخت به غزه هستیم. محموله کمک‌هایی که وارد غزه شده است شامل سوخت نیست و باید درباره نقض قوانینی که شاهد آن بودیم، تحقیق انجام شود.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد ضمن هشدار نسبت به بروز فاجعه انسانی در غزه در نتیجه محاصره آن توسط رژیم صهیونیستی، گفت: مردم از گرسنگی می‌میرند مگر اینکه ما وارد منطقه شویم.

سیندی مک کین مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل در مصاحبه با تارنمای پولیتیکو آمریکا اعلام کرده است که «مردم (غزه) از گرسنگی می‌میرند مگر اینکه ما وارد منطقه شویم».

وی اهشدار داد که محاصره ادامه دار غزه، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت این منطقه را به مرز گرسنگی سوق داده است.

به نوشته پولیتیکو، رژیم اسرائیل نزدیک به ۲ هفته است که پرتراکمترین منطقه ساحلی جهان را محاصره کرده و مانع رساندن غذا و کمک‌های پزشکی به آن می‌شود. هرچند همزمان با تشدید حملات هوایی اسرائیل با هدف آماده‌سازی برای تهاجم زمینی به غزه، نخستین کاروان شامل ۲۰ کامیون کمک‌های بشردوستانه دیروز (شنبه) از گذرگاه رفح تحت کنترل مصر، وارد این منطقه شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار