کد خبر: 1192517
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از ایجاد ۹۰۷ هزار اشتغال خالص خبرداد و گفت: نرخ بیکاری از ۸.۹ درصد به ۷.۹ درصد رسیده یعنی یک درصد کاهش داشته است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 26 مهرماه) در حاشیه جلسه هیات دولت گفت:  آمار اشتغال تابستان ۱۴۰۲ و مقایسه با میزان اشتغال تابستان سال ۱۴۰۱ است. بر اساس گزارش‌های رسمی که مرکز آمار ایران منتشر کرده است در تابستان ۱۴۰۲ تقریباً به نسبت تابستان سال گذشته ۹۰۷ هزار اشتغال جدید در این بازه زمانی ایجاد شده است.

وی افزود: اشتغال خالص یعنی اشتغال منهای بازنشستگان و منهای افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. اگر میزان بیمه بیکاری را ۱۸۰ هزار نفر در سال و بازنشستگان را هم تقریباً حدود ۳۰۰ هزار نفر محاسبه کنیم، آن‌گاه به روایت مرکز آمار ایران تقریباً نزدیک به یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در کشور ما اشتغال ایجاد شده است که از این میزان ۹۰۷ هزار آن اشتغال خالص است.

وزیر کار در ادامه بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۱ درصد به ۴۱.۶ درصد رسیده که نشان از افزایش ۶ دهم درصدی آن دارد. همچنین، نرخ بیکاری از ۸.۹ درصد به ۷.۹ درصد رسیده یعنی یک درصد کاهش داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار