کد خبر: 1191995
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
مدیر شبکه خبر ۲ به تشریح جزئیاتی از این شبکه که کمتر از یک ماه است در تلویزیون راه اندازی شده است، پرداخت.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، مدتی است که تلویزیون در شبکه خبر، امکان دسترسی مخاطب به شبکه خبر ۲ را تبلیغ می کند و در زیرنویس هایی اطلاع رسانی می شود که از چه طریقی مخاطب می تواند در تلویزیون خانگی خود این شبکه را پیدا کند.

این شبکه دومین شبکه تلویزیونی سراسری زیرمجموعه معاونت سیاسی سازمان صداوسیما به‌شمار می‌رود که این روزها با لوگوی پخش زنده، رویدادهای ایران و جهان را همزمان پخش می کند.

ابراهیم بابایی مدیر شبکه خبر ۲ درباره پخش آزمایشی این شبکه که این روزها از طریق تلویزیون قابل دسترسی است به خبرنگار مهر بیان کرد: پخش آزمایشی شبکه خبر ۲ ابتدا در بستر اینترنت از مرداد ماه سال گذشته آغاز شد که به تدریج در تلوبیون و سامانه سپهر قرار گرفت و حدود چند هفته است که در تلویزیون نیز قابل دسترسی است.

شبکه خبر ۲ چه زمانی رسمی می شود؟

وی درباره اینکه پخش آزمایشی تلویزیونی چه زمانی رسمی خواهد شد، بیان کرد: کارهای فنی و زیرساختی در حال انجام است تا این شبکه ارتقا پیدا کند و با نظر رییس صداوسیما به صورت رسمی پخش می شود.

مدیر شبکه خبر ۲ درباره کارکرد اصلی این شبکه و اینکه چگونه تلاش می شود که موازی کاری با شبکه خبر نداشته باشد؟ توضیح داد: کارکرد اصلی شبکه خبر ۲ پخش زنده رویدادهای خبری ایران و جهان است که پخش زنده گفتگوی وزیران در حیاط دولت، همایش ها، سمینارها چه در ایران و چه در خارج از این جمله هستند. پخش سخنان رهبران جهان، نشست های سران در سازمان ملل و گفتگوهای خبری نخست وزیران دیگر کشورها از دیگر برنامه های این شبکه است.

پوشش وقایع غزه و برخی اولین ها در شبکه خبر ۲

وی درباره رویدادهایی که برای اولین بار از طریق این شبکه پوشش داده شده، توضیح داد و گفت: سابقه نداشته است که ما گفتگوهای تمام سران را در سازمان ملل در تلویزیون پخش کنیم اما از طریق این شبکه این اتفاق رخ داد.

از شبکه خبر ۲ چه می‌دانید؟/ پخش زنده رویدادهایی که قبلا نبود

مدیر شبکه خبر ۲ همچنین درباره اینکه دوربین یا خبرنگاری به نقاط مختلف جهان مخصوصا غزه اعزام می شود یا خیر، گفت: در حال حاضر خبرگزاری صداوسیما در جنوب لبنان خبرنگار دارد و ما از این طریق وقایع را پوشش می دهیم. به ویژه که خط خبری شبکه در حال حاضر غزه است. با این حال تعریف شبکه خبر ۲ این نیست که خبرنگار داشته باشد.

وی اضافه کرد: البته ما سراغ شهروند خبرنگاران هم می رویم که در ایام راهپیمایی های اخیر مثلا برای غزه و راهپیمایی اربعین در شهرها و روستاهای مختلف از آنها کمک گرفتیم.

تاخیر در پخش رویدادهای روز بیش از یک روز نیست

بابایی تصریح کرد: ما از دوربین های شبکه های دیگر هم استفاده می کنیم و سعی داریم پوشش زنده ای از رویدادهای مختلف داشته باشیم. اولین ساعات طوفان الاقصی را نیز به این ترتیب پوشش دادیم. پوشش زنده مجلس را داریم و گاهی که برخی نشست های مهم فرهنگی، سیاسی و ... همزمان می شود یکی را به صورت زنده پخش کرده و بعدی را با ساعاتی تاخیر پخش می کنیم.

وی اضافه کرد: این تاخیر در نهایت بیشتر از یک روز نیست و همان اتفاقات صبح را عصر پوشش می دهیم. در برخی مواقع نیز از مدل ۲ قاب استفاده می کنیم تا مخاطب هم در جریان پوشش رویدادهای روز ایران باشد و هم حوادث غزه و جهان.

مدیر شبکه خبر ۲ در پایان درباره معرفی این شبکه برای مخاطب عنوان کرد: گاهی گفتگو یا رویدادهایی داریم که بخش ابتدایی آن از شبکه یک یا شبکه خبر پخش می شود و گوینده اعلام می کند که مخاطب می تواند مشروح کامل رویداد را در شبکه خبر ۲ ببیند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار