کد خبر: 1191915
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
هیئت ملی روابط کار آمریکا اعلام کرده ایکس(توییتر سابق) با اخراج یک کارمند به علت انتقاد از سیاست های بازگشت به کار ایلان ماسک، قانون را زیر پا گذاشته است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، هیئت ملی روابط کار ایالات متحده در شکایتی گفت که ایکس(توییتر سابق) با اخراج کارمندی که از شرکت انتقاد کرده بود، قانون کار را نقض کرده است. ایلان ماسک توییتر را در ماه اکتبرسال گذشته(آبان-آذر) خرید و تهدید کرد که کارمندانی را که به کار حضوری در دفتر باز نمی گردند، اخراج خواهد کرد. سپس «یائو یو» دیگران را در اسلک شرکت(یک ابزار همکاری تیمی مبتنی بر ابر) تشویق کرد تا به شرکت اجازه دهند به جای ترک کار، آنها را اخراج کند. وی سپس به دلیل نقض یک خط مشی نامشخص ایکس اخراج شد.

هیئت ملی روابط کار اعلام کرده که ماسک کارمندان شرکت را از اعمال حقوق قانونی خود بازداشته است. یو مدعی است که شرکت او را به تلافی تلاشش برای سازماندهی همکارانش جهت استعفا ندادن، از کار اخراج کرده است.

ماسک علاوه بر اخراج تعداد زیادی از کارمندانش (برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها) تغییرات زیادی در شیوه درآمدزایی این شرکت ایجاد کرده است از جمله خدمات پولی در این پلتفرم مانند ارائه تیک آبی.

ماسک از زمان تسلط بر ایکس با چندین پرونده قضایی مواجه شده است. این موارد شامل شکایت‌های ناشی از عدم پرداخت این شرکت به فروشندگان و تاخیر در پرداخت اجاره محل‌های اداری آن و همچنین شکایت کارکنان سابق توییتر به اتهام اخراج آنها بدون اطلاع قبلی است. پیش از این بلومبرگ گزارش داده بود که ایکس باید ۱.۱ میلیون دلار هزینه‌های قانونی مرتبط با تحقیقات پلتفرم را در طول تصاحب ماسک در سال ۲۰۲۲ بپردازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار