کد خبر: 1191794
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
پایان سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه
وزیر امور خارجه با پایان یافتن دیدار‌های منطقه‌ای خود دقایقی پیش پایتخت قطر را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز یکشنبه با پایان دیدار‌های خود در قطر این کشور را به مقصد تهران ترک کرد.

وزیر امور خارجه که از روز گذشته در قطر حضور داشت، با امیر قطر، نخست وزیر و وزیر امورخارجه و همچنین رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در دوحه دیدار کرد.

امیرعبداللهیان سفر منطقه‌ای خود را از روز پنج شنبه (۲۰مهرماه) با سفر به عراق آغاز کرد. وی پس از دیدار با نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق به لبنان سفر کرد.

در جریان سفر به لبنان گفتگو با دبیرکل حزب الله لبنان، نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، رئیس مجلس لبنان و اعضایی از گروه‌های مقاومت جهاد اسلامی و حماس در دستور کار قرار داشت.

مقصد سوم سفر امیرعبداللهیان سوریه بود. وزیر امور خارجه به صورت زمینی از بیروت راهی دمشق شد و با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور به تبادل نظر پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی پس از این دیدار‌ها به لبنان بازگشت و به سوالات رسانه‌های خارجی در خصوص مواضع مقاومت در ارتباط با مساله فلسطین، عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی پاسخ داد.

در جریان حضور وزیر خارجه در لبنان، نماینده سازمان ملل نیز در سفارت کشورمان حاضر شد و با امیرعبداللهیان رایزنی کرد.

محور سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به این چهار کشور تبادل نظر جهت مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و بمباران مردم مظلوم غزه بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار